آمریکا از تشکیل دولت جدید فلسطین حمایت کرد


آمریکا از تشکیل دولت جدید فلسطین حمایت کرد

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد ایالات متحده از تشکیل دولت جدید فلسطین استقبال می کند و مشتاق همکاری با آن برای صلح، امنیت و رفاه در منطقه است.

به گزارش اسپوتنیک، میلر که بیانیه کتبی وی توسط وزارت امور خارجه آمریکا منتشر شد، خاطرنشان کرد : ما از انتصاب کابینه جدید حکومت خودگردان فلسطین که در خدمت منافع مردم فلسطین باشد، حمایت می کنیم.
این دیپلمات اضافه کرد که واشنگتن روی همکاری با کابینه جدید فلسطین برای "پیشبرد صلح، امنیت و رفاه" در منطقه حساب می کند و همچنین انتظار دارد دولت جدید "اصلاحات شایسته اعتماد" را انجام دهد.
محمود عباس، رهبر فلسطین روز جمعه ترکیب دولت جدید به رهبری محمد مصطفی را تصویب کرد. مراسم تحلیف دولت جدید فلسطین قرار است روز یکشنبه برگزار شود.
در پایان ماه فوریه، محمد شتیه، نخست وزیر فلسطین گفت که درخواستی را به عباس برای استعفای دولت ارائه کرده است. این درخواست در بحبوحه اخباری مبنی بر مذاکرات جاری میان جناح های فلسطینی از جمله جنبش حماس برای تشکیل دولت واحد فلسطینی مطرح شد. عباس استعفای دولت شتیه را پذیرفت و به وی دستور داد تا زمان تشکیل کابینه جدید به عنوان سرپرست نخست وزیری خدمت کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ چهره شوکه کننده بازیگر نقش الیور توئیست در 72 سالگی