صفر تا صد جراحی چشم (انواع عمل های حذف عینک)


با پیشرفت علم و روی کار آمدن فناوری های جدید در عمل های جراحی، هم اکنون روش های مختلفی برای جراحی چشم به منظور حذف عینک روی کار آمده اند.

این عمل ها می توانند جایگزین جدیدترین عینک طبی زنانه یا مردانه شوند و مشکلات مربوط به دوربینی، نزدیک بینی یا آستیگماتیسم را از بین ببرند.

جراحی های چون لیزیک، لازک و …. از جمله مرسوم ترین عمل های درمان چشم هستند، با تشخیص و تایید پزشک متخصص شما به راحتی می توانید عینک طبی خود را کنار بگذارید.

آشنایی با عمل های حذف عینک

قیمت عینک طبی مردانه و زنانه در مقابل هزینه عمل های جراحی کمتر است، اما در نقطه مقابل در صورت جراحی دیگر هیچ نیازی به استفاده مداوم از عینک نخواهید داشت. این عمل ها برروی قرنیه چشم انجام می شوند و مشکلات مربوط به بینایی را تا درصد زیادی از بین می برند.

انواع عمل های حذف عینک که با نام جراحی لیزری عیوب انکساری چشم نیز شناخته می شوند، با تغییر شکل قرنیه، میوپی، هایپروپی، آستیگماتیسم نور را بر روی شبکیه متمرکز کرده و مشکلات مربوط به بینایی را رفع می کنند. البته برخی روش ها نیز بدون عمل جراحی مشکلات مربوط به بینایی را از بین می برند که به این روش ها راهکارهای غیرلیزری اصلاح عیوب انکساری می گویند.

جراح ها و پزشکان در مرحله اول شرایط چشم را بررسی می کنند، سپس در صورت تایید عمل لیزرکردن قرنیه را انجام خواهند داد. در صورتی که امکان لیزرکردن وجود نداشت، از لنزهای داخل چشمی استفاده خواهند کرد تا مشکلات مربوط به بینایی رفع شود.

معرفی انواع عمل های حذف عینک

خوشبختانه انواع عمل های حذف عینک با کمترین میزان عوارض در اقصی نقاط کشورهای جهان در حال انجام هستند. انتظار می رود که در مدت زمانی کوتاه این جراحی ها بتوانند به طور کامل نیاز به خرید عینک طبی مردانه یا زنانه را از بین ببرند و به عنوان روش هایی کاملاً متداول و شناخته شده تبدیل شوند.

برای پیشگیری از بازگشت مجدد بیماری بعد از این جراحی ها توصیه می شود، همچنان از برخی عینک ها مثل عینک مخصوص کامپیوتر درمانجو استفاده نماید تا چشم هایش آسیبی نبیند.

به منظور انتخاب بهترین روش جراحی ابتدا باید انواع عمل های حذف عینک را بشناسید تا متناسب با مشکلتان یکی از انواع آنها را انتخاب کنید:

عمل لیزیک چشم

لیزیک یا LASIK یکی از انواع جراحی ها برای رفع عیوب انکساری چشم شناخته می شود که پزشک طی آن اقدام به برداشتن فلب از روی قرنیه می کند و لیزر را انجام می دهد. بعد از اینکه عملیات لیزر به خوبی به پایان رسید، پزشک دوباره ورقه نازک فلپ را به جای خود باز می گرداند. با انجام همین جراحی مشکلات مربوط به ضعف در بینایی از بین می روند و فرد می تواند بعد از مدتی به طور کامل عینک خود را بردارد.

سازمان FDA یا سازمان نظارت بر مواد غذایی و دارویی آمریکا نیز این جراحی را تایید می کند، بنابراین با خیال راحت می توانید از آنها استفاده کنید و از نتایج فوق العاده اش بهره مند شوید. در لیزیک خیلی زود وضعیت بینایی تان بهبود پیدا می کند و دوره نقاهت کوتاهی دارد. خوشبختانه در این جراحی هیچ نیازی به بانداژ و بخیه نیست، از این رو نگران آسیب دیدگی نواحی اطراف چشمتان نباشید.

عمل لیزیک چشم هزینه زیادی در بر ندارد و شما می توانید با صرف کمترین هزینه این عمل جراحی را انجام دهید. قبل از انجام این جراحی در نظر داشته باشید که نتایج آن قابل بازگشت نیست و تمامی تغییرات ایجاد شده دائمی خواهند بود.

صفر تا صد جراحی چشم (انواع عمل های حذف عینک)

عمل لازک چشم

عمل لازک چشم شباهت زیادی به لیزیک دارد و طی آن پزشک اقدام به برداشتن لایه اپی تلیوم می کند. این لایه برروی قرنیه وجود دارد و بعد از اینکه برداشته شد، پزشک جراحی را انجام می دهد. بعد از انجام جراحی نیز اپی تلیوم دوباره به سر جای خود بازگردانده می شود و عمل با موفقیت به پایان می رسد. کاندیداهای لازک افرادی هستند که با بیماری خشکی چشم دسته و پنجه نرم می کنند. خوشبختانه بر خلاف لیزیک، تغییرات ایجاد شده به واسطه لازک قابل بازگشت هستند، برای همین نیمی از نگرانی های بیماران در صورت انتخاب این نوع جراحی رفع می شود.

در نظر داشته باشید که دوره نقاهت لازک نسبتاً طولانی بوده و مدت زمان زیادی را باید صرف استراحت کنید تا به بهبودی کامل برسید.

PRK عمل چشم

PRK نیز به عنوان یکی از انواع عمل های حذف عینک شناخته می شود که پزشک طی آن ابتدا اقدام به برداشتن لایه اپی تلیوم می کند؛ در واقع پزشک با لیزر اگزایمر قبل از هرگونه تغییر در بافت قرنیه، آن را تخلیه کرده و جراحی را انجام می دهد. معمولا تا چند روز بعد از عمل، لایه اپی تلیوم ترمیم شده و به روز اول باز می گردد، بنابراین سطح قرنیه را پوشانده و مشکلات مربوط به بینایی تان برطرف خواهند شد.

کاندیداهای PRK معمولا افرادی هستند که از نازکی قرنیه یا گشادی مردمک چشم رنج می برند یا به دلیل پیوند قرنیه مجبور به انجام PRK شده اند. این روش در بین سربازها و ورزشکارها نیز از محبوبیت بالایی برخوردار است.

پزشک سعی می کند که در PRK لیزر را با عمق کمتری انجام دهد و ضخامت قرنیه را حفظ می کند، بنابراین نیازی به نگرانی بابت کاهش ضخامت قرنیه نیست. در روش های قبلی خطراتی برای فلپ قرنیه وجود داشت، اما خوشبختانه بیشتر این خطرات در پی آر کی رفع شده اند.

افرادی که مایل به استفاده از روش PRK هستند، باید خود را برای احساس درد بیشتر و دوره نقاهت طولانی تر آماده کنند. همچنین نتیجه این جراحی خیلی زود خود را نشان نمی دهد، برای همین مدتی تا آشکارشدن نتایج باید منتظر بمانید.

عمل فمتولیزیک چشم

فمتولیزیک یک قدم جلوتر از لیزیک بوده و معمولا برای افرادی با مشکلات نزدیک بینی، دوربینی یا آستیگماتیسم انجام می شود. پزشک ها در این جراحی از لیزر فمتوسکند استفاده می کنند تا برش ها را ایجاد کنند. به واسطه لیزر فمتوسکند، ایمنی، دقت و سرعت انجام کار تا میزان قابل توجه ای افزایش پیدا خواهد کرد.

در انجام این جراحی دقت داشته باشید که دچار قوز قرنیه نباشید، در غیر این صورت شاید فمتولیزیک گزینه مناسبی برای شما نباشد. در فمتولیزیک متاسفانه امکان بروز خشکی چشم وجود داشته و هزینه ها کمی افزایش پیدا می کنند.

فمتولیزیک مزیت های زیادی دارد که از جمله آنها می توان به امکان تکرار عمل، نتایج مناسب و قابل قبول و بهبود سریع بیمار یا همان دوره نقاهت بسیار کم اشاره کرد.

راهنمای انتخاب بهترین عمل جراحی چشم

شما باید فقط در صورت مشورت با پزشک متخصص و حرفه ای یکی از انواع این روش های جراحی را انتخاب کرده و مشکلات بینایی تان را رفع کنید. این جراحی ها فقط برای افراد بالای سن قانونی ۱۸ یا ۱۹ سال مناسب است؛ علاوه بر این نمره چشم فرد باید در طول یک سال گذشته ثابت مانده باشد تا او بتواند جراحی انجام دهد.

خوشبختانه از آنجا که تمام این عمل ها به صورت سرپایی و در بازه زمانی بسیار کوتاه یعنی ۱۵ تا ۲۰ دقیقه انجام می شوند، نیازی به گذراندن زمان های طولانی در بیمارستان یا کلینیک های جراحی نیست!

صفر تا صد جراحی چشم (انواع عمل های حذف عینک)

انواع عمل های حذف عینک که بینایی را برایتان به ارمغان می آورند

انواع عمل های حذف عینک معمولا تمام مشکلات مربوط به آستیگماتیسم، خشکی چشم، دوربینی، نزدیک بینی و … را از بین می برند. از جمله این عمل ها می توان به عمل فمتولیزیک، لازک و لیزیک اشاره کرد.

شما می توانید برای کنار گذاشتن عینک و جراحی به سراغ یک پزشک حرفه ای بروید و بعد از دریافت مشاوره لازم یکی از عمل ها را انتخاب کرده و عینک را برای همیشه کنار بگذارید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ وقتی فرامرز قریبیان و زن جوانش مهمانی به خونه گوگوش رفتند!