افشاگری از پرتاب ماهواره‌ کره شمالی به مدار زمین


 افشاگری از پرتاب ماهواره‌ کره شمالی به مدار زمین

اقتصادنیوز : در حالی که کره شمالی به تازگی و در نوامبر گذشته، نخستین ماهواره جاسوسی خود را به فضا پرتاب کرد که مقامات کره جنوبی از فعالیت پیونگ یانگ برای پرتاب ماهواره‌ای دیگر به مدار زمین خبر می دهند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ، تارنمای نشریه آمریکایی «نیوزویک»، بررسی و مشاهده تصاویر ماهواره ای نشان از فعالیت های کره شمالی در پرتاب ماهواره ای دیگر به مدار زمین دارد.

بنابر این گزارش، سرهنگ «لی سانگ جون» (Lee Sung-jun) سخنگوی ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در این باره گفت: فعالیت هایی برای پرتاب ماهواره نظامی دیگری از سوی کره شمالی مشاهده می شود، اما این پرتاب به این زودی نخواهد بود.

خبر مرتبط
روسیه توضیح داد/ ماجرای تساهل هسته‌ای با کره شمالی چیست؟

اقتصادنیوز: روسیه تمدید ماموریت هیئت کارشناسان نظارت بر اجرای تحریم‌های موشکی و هسته‌ای سازمان ملل متحد علیه کره شمالی را وتو کرد.

وی افزود: نهادهای اطلاعاتی کره جنوبی و آمریکا از نزدیک تحرکات نظامی کره شمالی را دنبال می کنند.

به نوشته نیوزویک، توجه به این پرتاب قریب الوقوع به علت فعالیت و آمادگی در ایستگاه پرتاب ماهواره «سوهائی» ( Sohae Satellite Launching Station) صورت گرفته که توسط تصاویر ماهواره ای به تازگی ثبت شده است.

این نشریه آمریکایی افزود: پیونگ یانگ نوامبر گذشته نخستین ماهواره جاسوسی نظامی خود را در مدار زمین قرار داده و اکنون توجه بر فعالیت های جدید در پایگاه پرتاب این ماهواره بیشتر شده است.

به گزارش ایرنا، روزنامه استریتس تایمز ۹ اسفند ۱۴۰۲ گزارش داد: کره شمالی وعده داده است که در سال ۲۰۲۴ سه ماهواره جاسوسی دیگر پرتاب کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کره شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد غروب | 7 انشا زیبا کوتاه و بلند با موضوع غروب برای محصلین