آمادگی برلین و اروپا باید برای تهدید احتمالی/ درگیری در اوکراین تمام می‌شود؟


آمادگی برلین و اروپا باید برای تهدید احتمالی/ درگیری در اوکراین تمام می‌شود؟

اقتصادنیوز :روبرت هابک وزیر اقتصادی آلمان گفت که هیچ امیدی برای پایان سریع و خوش درگیری در اوکراین وجود ندارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ، هابک در یک پیام ویدیویی در X (توئیتر سابق) افزود: ما برای صلح تلاش می کنیم. بله. اما پاسخ صادقانه و تلخ این است: احتمالاً به زودی پایان خوبی نخواهد داشت، حتی اگر غیر از این بخواهیم. "

وی معتقد است که آلمان و اروپا باید برای یک تهدید امنیتی احتمالی آماده شوند.

خبر مرتبط
واکنش زاخارووا به برگزاری کنفرانس اوکراین در سوئیس

اقتصادنیوز :سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (جمعه) اعلام کرد که مسکو برای شرکت در کنفرانسی که درباره بحران اوکراین است و قرار است در سوئیس برگزار شود، تمایلی ندارد.

وزیر المانی ادامه داد: هر چیز دیگری ساده لوحانه خواهد بود. ما و اتحادیه اروپا، باید راه های حفاظت همه جانبه، از جمله در برابر حملات نظامی را ارائه دهیم.»

هابک ادعا می کند که روسیه به طور کامل به سمت نظامی روی آورده است و تولیدات تسلیحات را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

او اعتراف کرد که در هفته‌های اخیر بحث‌های داغی در آلمان درباره حمایت از کی یف صورت گرفته است که به گفته او «تا حدودی تلخ و توهین‌آمیز» بوده است.

هابک گفت: «من در اوایل در مورد عرضه تسلیحات به اوکراین صحبت کردم و هنوز هم از این حمایت می‌کنم که در حجم وسیع و با تجهیزات نظامی جدید از آن حمایت کنیم.»

وی در عین حال درک خود را از ترس مردم از تشدید تنش ابراز کرد و ادامه داد: من هم نگران هستم.

با این حال، او از ایده توقف درگیری ها حمایت نکرد و گفت که «تنها اوکراینی ها می توانند تصمیم بگیرند که چه بهایی را می خواهند بپردازند و با چه شرایطی به دنبال آتش بس هستند».

آلمان پس از ایالات متحده دومین تامین کننده تسلیحات به اوکراین است. در مجموع بودجه ای را برای حمایت نظامی به کی یف اختصاص داد یا تعهداتی را برای هزینه های آتی به مبلغ تقریبی ۲۸ میلیارد یورو ارائه کرد

.طرف روسی بارها تاکید کرده است که ارسال تسلیحات به کی یف تنها درگیری در اوکراین را طولانی می کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معرفی مشاهیر خلخال