هوش مصنوعی Sora به هالیوود می‌رود!


هوش مصنوعی Sora به هالیوود می‌رود!

سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI تصمیم گرفته هوش مصنوعی Sora که در زمینه تولید ویدئوی نزدیک به واقعیت تبحر دارد را به هالیوود وارد کند. بر همین اساس، این مدیرعامل موفق طی روزهای آینده با برخی از بزرگان هالیوود ملاقات خواهد کرد تا قابلیت‌ها این AI...

سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI تصمیم گرفته هوش مصنوعی Sora که در زمینه تولید ویدئوی نزدیک به واقعیت تبحر دارد را به هالیوود وارد کند. بر همین اساس، این مدیرعامل موفق طی روزهای آینده با برخی از بزرگان هالیوود ملاقات خواهد کرد تا قابلیت‌ها این AI قدرتمند را به نمایش بگذارد.

هوش مصنوعی یک فناوری نوظهور با پیشرفت روز افزون محسوب می‌شود که در مدت زمان کوتاهی توانسته جنبه‌های مختلف کار و زندگی ما را تحت تأثیر قرار دهد.

هوش مصنوعی Sora به هالیوود می‌رود!

یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه هوش مصنوعی OpenAI نام دارد که تا به امروز سرویس‌های AI محور گوناگونی همچون چت‌بات قدرتمند ChatGPT و ابزار تولید ویدئوی Sora را معرفی کرده است.

هوش مصنوعی Sora در هالیوود؟

سم آلتمن (Sam Altman)، مدیرعامل شرکت OpenAI نیز ایده‌های بسیار بزرگی در سر دارد و می‌خواهد هوش مصنوعی را به تمام جنبه‌های زندگی انسان وارد کند.

در تازه‌ترین مورد، این مدیرعامل موفق تصمیم گرفته به سراغ هالیوود رفته تا هوش مصنوعی Sora خود را برای اثرگذاری در فیلم‌ها و سریال‌های جدید معرفی کند.

هوش مصنوعی Sora به هالیوود می‌رود!

به گزارش Arstechnica، وی طی روزهای گذشته جلسات متعددی با مدیران شرکت‌های برجسته در صنعت فیلم داشته و نام‌های بزرگی همچون Paramount، Universal و Warner Bros در لیست او قرار دارند.

البته باید خاطرنشان کرد که ماه گذشته چند ویدئوی ساخته شده توسط Sora در فضای مجازی منتشر شد و توانست علاوه بر ایجاد سروصدای زیاد در فضای مجازی، نظر منتقدان هوش مصنوعی و مدیران هالیوود را هم به خود جلب کنند. همین مسئله باعث شد تا سم آلتمن به بحث در مورد تأثیر بالقوه Sora بر صنایع خلاق به ویژه فیلم‌سازی بپردازد.

هوش مصنوعی Sora به هالیوود می‌رود!

به عنوان مثال، کلر اندرز (Claire Enders)، یکی از تحلیلگران برجسته دنیای رسانه در رابطه با این موضوع اعلام کرده است:

هوش مصنوعی سورا هیجان زیادی ایجاد کرده است. این احساس وجود دارد که Sora ضمن کاهش هزینه‌ها در صنعت ساخت فیلم، آن را شدیداً متحول خواهد کرد.

سورا قدرتمندترین AI در زمینه تولید محتوا محسوب می‌شود

Sora یک هوش مصنوعی مولد به شمار می‌آید که قابلیت ساخت ویدئوهای کوتاه بر اساس ورودی متنی را دارد. البته نتایج به دست آمده از این AI جدید حاکی از آن است که سورا نسبت به تمام مدل‌های مشابه یک سروگردن بالاتر بوده و می‌تواند خروجی نزدیک به واقعیت و قابل استفاده در فیلم‌های سینمایی را تولید کند.

هوش مصنوعی Sora به هالیوود می‌رود!

نکته جالب آن است که OpenAI تا به امروز ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی Sora خود را به صورت عمومی منتشر نکرده است، با این حال به برخی از بازیگران و کارگردان‌های هالیوود اجازه دسترسی و استفاده از آن را داده است.

علاوه بر این، بیانیه منتشر شده توسط OpenAI تمام شایعات مرتبط با همکاری این غول دنیای AI با هالیوود را تأیید می‌کند.

در همین رابطه بخوانید:

- OpenAI هوش مصنوعی قدرتمند Sora را معرفی کرد؛ تبدیل متن به ویدیوهای پیچیده و واقعی با انبوهی از کاراکترها

بنابراین باید صبر کنیم و ببینیم که آیا هوش مصنوعی به هالیوود راه می‌یابد یا خیر. نظر شما در رابطه با این موضوع چیست؟ آیا Sora به فیلم‌های سینمایی و سریال‌های پرمخاطب راه خواهد یافت؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ استقبال از ضیافت شام کاخ سفید با تظاهرات ضداسرائیلی