اعلام موضع پوتین درباره ارسال جنگنده‌های اف-16 از سوی غرب به اوکراین


پوتین عنوان کرد که هیچ برنامه‌ای برای حمله به کشورهای ناتو ندارد، با این حال مخالف ارسال جنگنده‌های اف_16 از جانب غرب به اوکراین است.

اعلام موضع پوتین درباره ارسال جنگنده‌های اف-16 از سوی غرب به اوکراین

به گزارش راهبرد معاصر؛ رئیس‌جمهور روسیه گفته است هیچ برنامه‌ای برای حمله به هیچ یک از کشورهای ناتو ندارد با این حال تهدید کرده که اگر غرب جنگنده‌های اف-16 به اوکراین تحویل دهد، آنها را سرنگون خواهد کرد.


به گزارش رویترز، پوتین گفته که هیچ طرحی برای حمله به لهستان، کشورهای بالتیک، جمهوری چک به عنوان اعضای ناتو ندارد اما اگر جنگنده‌های اف-16 از سوی غرب به اوکراین داده شود، قطعا نیروهای روسی آنها را سرنگون می‌کنند.


جنگ میان روسیه و اوکراین از فوریه سال 2022 بحران شدیدی را در روابط میان روسیه و غرب ایجاد کرده که به اعتقاد تحلیلگران عمیق‌ترین بحران از زمان بحران موشکی کوبا در سال 1962 بوده است.


پوتین در گفتگو با خلبانان نیروی هوایی روسیه عنوان کرد، ائتلاف نظامی به رهبری آمریکا از زمان فروپاشی شوروی در سال 1991 به سمت شرق گسترش پیدا کرده است، با این حال مسکو هیچ برنامه‌ای برای حمله به کشورهای عضو ناتو ندارد.


پوتین گفت: ما برنامه‌ای برای حمله به این کشورها نداریم. ایده حمله به لهستان، بالتیک و چک کاملا بی‌معنی بوده و حرف بیهوده‌ای است.


کرملین آمریکا را متهم به جنگ با روسیه از طریق حمایت از اوکراین با پول، سلاح و اطلاعات می‌کند و می‌گوید روابط با واشنگتن تا به‌حال به این بدی نبوده است.


پوتین در پاسخ به سوالی درباره جنگنده‌های اف-16 که غرب قول داده است آنها را به اوکراین ارسال کند هم عنوان کرد ارسال این هواپیماها، وضعیت اوکراین را تغییر نمی‌دهد.


رئیس‌جمهور روسیه همچنین گفت: همانطور که تا به امروز، تانک‌ها، وسایل نقلیه زرهی و سایر تجهیزات دیگر مانند موشک‌اندازها را نابود کرده‌ایم، این هواپیماها را هم نابود خواهیم کرد.


اظهارات پوتین به دنبال اظهارات دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین مطرح شد مبنی بر اینکه هواپیماهای اف-16 باید در ماه آینده به اوکراین برسند.


اوکراین که اکنون بیش از دو سال است در جنگ با روسیه به سر می‌برد، ماه‌هاست برای تداوم حملاتش به دنبال دریافت جنگنده‌های اف-16 از سوی غرب است.


بلژیک، دانمارک، نروژ و هلند از جمله کشورهایی هستند که خود را متعهد به ارائه اف-16 به اوکراین کرده‌اند. ائتلافی از کشورها که قول داده‌اند به آموزش خلبانان اوکراینی در استفاده از آنها کمک کنند./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه