سامانه خودنویس حاصل کم‌کاری مسئولان پیشین اتحادیه املاک است


سامانه خودنویس حاصل کم‌کاری مسئولان پیشین اتحادیه املاک است

دولت سال ۱۴۰۲ سیاست‌هایی را برای محدود کردن فعالیت مشاوران املاک اعمال کرد که سامانه خودنویس یکی از آنهاست. رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران در مورد شکل‌گیری این سامانه به «تجارت‌نیوز» گفت: «یکی از نتایج کم‌کاری‌های مسئولان پیشین اتحادیه مشاوران املاک سامانه خودنویس است که در قانون جهش مسکن نیز آمده است. با این اقدام جلوی کار مشاوران املاک گرفته شد و مانعی برای درآمدزایی آنها به‌وجود آمد.»

به گزارش تجارت‌نیوز، سال 1402 دولت مشاوران املاک را یکی از اصلی‌ترین برهم‌زنندگان آرامش بازار مسکن معرفی و در این راستا نیز سیاست‌هایی را اعمال کرد تا فعالیت آنها را محدود کند؛ سامانه خودنویس نتیجه یکی از این سیاست‌هاست.

این سامانه به مردم امکان می‌دهد بدون مراجعه به بنگاه‌های املاک کدرهگیری برای انعقاد قرارداد دریافت کنند. کیانوش گودرزی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران در مورد شکل‌گیری سامانه خودنویس به «تجارت‌نیوز» گفت: «سال 1398 مسائلی در کمیسیون‌ها و صحن مجلس مورد بررسی قرار گرفت و شورای نگهبان آن تایید کرد که نتیجه آن تبدیل به قانون جهش ملی مسکن شد. این قانون در سال 1402 به اجرا درآمد.»

وی افزود: «ما هنگامی که مسئولیت اتحادیه را به عهده گرفتیم آن قوانین مصوب شده بودند. هیات مدیره‌های پیشین نتوانسته بودند خوب دفاع کنند و اطلاعات کاملی به نماینده‌ها و کارشناسان بدهند.»

گودرزی همچنین بیان کرد: «یکی از نتایج آن کم‌کاری‌ها سامانه خودنویس است که در قانون جهش مسکن نیز آمده است. ماده 18 قانون جهش مسکن می‌گوید هم مشاوران املاک می‌توانند قرارداد بنویسند و هم معامله‌گران خارج از دفاتر املاک می‌توانند بین خود قرارداد ببندند. با این اقدام جلوی کار مشاوران املاک گرفته شد و مانعی برای درآمدزایی آنها به‌وجود آمد.»

این بخش از گفت‌وگوی رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران در ویدئوی همین گزارش قابل مشاهده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر نقش شیدا در سریال زخم کاری کیست ؟