معلوم شد آمریکا برای کمک به اوکراین چقدر خرج کرده است


معلوم شد آمریکا برای کمک به اوکراین چقدر خرج کرده است

دولت ایالات متحده حداقل 113 میلیارد دلار برای درگیری در اوکراین هزینه کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، این خبر را شبکه تلویزیونی فاکس نیوز با استناد به نامه شالاندا یانگ، رئیس دفتر مدیریت و بودجه کاخ سفید به سناتور جی دی ونس منتشر کرده است.
این شبکه تلویزیونی گزارش می دهد: پنتاگون تخمین می زند که دولت ایالات متحده حداقل 113 میلیارد دلار برای جنگ در اوکراین هزینه کرده است، اما به دلیل هزینه جایگزینی سلاح و مهمات ارسال شده به کی یف، می توان این مبلغ را بسیار بیشتر در نظر گرفت.
خاطرنشان می شود، کل مبلغ همچنین شامل بودجه ای است که "مستقیماً به اوکراین تعلق نمی گیرد، بلکه برای حمایت از اوکراین استفاده می شود." همچنین خاطرنشان کرد که همراه با بسته های کمکی، ایالات متحده در سال های مالی 2022 و 2023 به ترتیب 145 و 189 میلیون دلار برای هزینه های اساسی مانند بهداشت عمومی و بودجه کار سفارت ها به اوکراین کمک کرده است.
یانگ در این نامه نوشت: وزارتخانه ها و ادارات با منابع محدود خود تمام تلاش خود را برای ادامه حمایت از اوکراین در شرایط نبودن بودجه بیشتر انجام داده‌اند، اما این منابع محدود برای رفع نیازهای حیاتی اوکراین در سال مالی 2024 کافی نخواهد بود و در صورت عدم تغییر، باعث برتری نیروهای مسلح روسیه خواهد شد.
او همچنین خاطرنشان کرد که کمک مستمر ایالات متحده برای امنیت اروپا "کاملا ضروری" است.
در اوایل ماه سپتامبر، کاخ سفید اعتراف کرد که ایالات متحده تقریباً 111 میلیارد دلار برای درگیری اوکراین هزینه کرده است.
روسیه معتقد است که ارسال تسلیحات به اوکراین مانع حل و فصل درگیری است ، کشورهای ناتو را مستقیماً به درگیری کشانده و به منزله " بازی با آتش است". سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. به گفته وی، ایالات متحده و ناتو نه تنها با تهیه سلاح، بلکه از جمله با آموزش پرسنل نظامی در انگلیس ، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها مستقیماً در درگیری شرکت دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان