اینجا نان را با خاک میخورند! / تصویر مرگ در آسمان پیداست


اینجا نان را با خاک میخورند! / تصویر مرگ در آسمان پیداست

به گزارش رکنا؛ خوزستان، سرزمینی لایه لایه از خون و غیرت و تصویر ماندگار ایثار و فداکاری جوانان غیور ایران زمین است. سرزمینی که سرداران و سربازان رشیدی را تقدیم خاک و نام کشور کرده و میعادگاه...

به گزارش رکنا؛ خوزستان، سرزمینی لایه لایه از خون و غیرت و تصویر ماندگار ایثار و فداکاری جوانان غیور ایران زمین است. سرزمینی که سرداران و سربازان رشیدی را تقدیم خاک و نام کشور کرده و میعادگاه دوستداران فرهنگ شهامت و شهادت است.

بی شک مردم خوزستان فرزندان همان سراداران و رزمندگان غیور زمان جنگ هستند که شهرهای از دست رفته را با دست خالی پس گرفتند.

پدران و برادران ما با دست خالی از جان مایه گذاشته‌اند و در مرام ما نیست که برای مشکلات زود گذر، گلایه های مکرر کنیم؛ چون در این جغرافیا با مشکلات بزرگ شده ایم و بین مان دوستی و برادری برقرار است.

ما با مشکلات میسازیم، شما هم خوزستان را بسازید

اینجا نان را با خاک میخورند! / تصویر مرگ در آسمان پیداست

با گذشت زمان و توسعه شهر ها و صنعت ها خوزستان رفته رفته به دلیل داشتن منابع نفتی و انرژی تبدیل به یک استان صنعتی شد و علاوه بر ریزگرد ها، آلودگی شرکت های صنعتی به معضل آلودگی هوای خوزستان اضافه شد.

آقایان اگر مارا به هزار و یک موضوع متهم نمیکنید، به داد خوزستان برسید! اینجا مهمان ناخوانده به داماد سرخانه تبدیل شده و گویی قصد ترک کردن آسمان ما را ندارد.

آلودگی هوایی که قبلا گه گاهی به خوزستان سر میزد حالا طبق حرف های درگوشی با آسمان وصلت کرده و در خوزستان ماندگار شده است.

مردم با مشکلاتی همچون کمبود آب، کمبود اشتغال،عدم مدیریت بخش کشاورزی، کم لطفی مسئولین ساخته اند؛ شما هم مردانگی کنید تا ما درگیر ساختن با مشکلات هستیم خوزستان را بسازید!

یقینا با ورود حاکمیت و با مشارکت شرکت های دانش بنیان ایرانی و خارجی و با استفاده از تکنولوژی های بروز دنیا، بدون اولویت دادن به هزینه و با تکیه بر نتیجه، میتوان کم کاری بعضی از مدیران استانی را ترمیم کرد و به خوزستان جانی دوباره ببخشید.

مُسکن افاقه نمی کند، بیمار درحال احتضار است!

اینجا نان را با خاک میخورند! / تصویر مرگ در آسمان پیداست

بر اساس داده های سامانه پایش کیفیت هوای کشور، در سالی که گذشت آرزوی تنفس در هوای پاک به دل مردم اهواز ماند و هوای شهر تقریبا تمام سال ۱۴۰۲ ناسالم بود.

صدای بازی کودکان در خیابان ها کمتر شنیده میشود؛ چون یا باران می آید و خیابان ها تبدیل به رودخانه و کانال می شوند، یا آلودگی هوا مجال نفس کشیدن راحت نمیدهد.

مردم مکرر برای مشکلات تنفسی راهی بیمارستان ها میشوند.افرادی که دارای بیماری قلبی و حساسیت هستند ترس مرگ را میشود بر سیمای شان دید.

مسئولین با دیدن حال روز مردم و ماندگاری آلودگی هوا چند سالی‌است وارد عمل شده‌اند.

اما گاهی با خودمان میگوییم که تلاش های بی وقفه مسئولین همچون آب به پای کدام نهال ریخته شده که بعد از چندین سال هیچ ثمره ای نداشته است؟

علیرضا آزادی/ خوزستان


اینجا نان را با خاک میخورند! / تصویر مرگ در آسمان پیداست

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آب و هوا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا