رئیس شیلات: تولید آبزیان کشور به یک میلیون و 381 هزار تن افزایش یافت


رئیس شیلات: تولید آبزیان کشور به یک میلیون و 381 هزار تن افزایش یافت

حسینی رئیس سازمان شیلات ایران گفت: میزان تولید آبزیان کشور در سال ۱۴۰۲ به یک میلیون و ۳۸۱ هزار تن افزایش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز، سید حسین حسینی اظهار داشت: استان بوشهر در حوزه آبزی پروری دارای پتانسیل بسیار خوبی است و با توجه به ۹۰۰ کیلومتر مرز با خلیج فارس، بیشتر مناطق استان بوشهر مستعد در حوزه پرورش ماهی و میگو هستند.

وی افزود: حجم سرمایه گذاری در آبزی پروری توسط بخش خصوصی رشد محسوسی داشته و سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل حدود ۴ برابر افزایش سرمایه گذاری در کشور را داشتیم.

رئیس سازمان شیلات ایران خاطر نشان کرد: سال گذشته، ۲۰ هزار میلیارد تومان در حوزه آبزی پروری سرمایه گذاری شد و امسال انتظار داریم به ۳۰ هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

حسینی تصریح کرد: سال گذشته، با وجود شیوع بیماری در حوضچه های استان های بوشهر و هرمزگان، حدود ۵۰ هزار تن میگو برداشت شد که امسال با افزایش سطح زیر کشت به ۱۸ هزار هکتار، به تولید ۷۷ هزار تن میگوی پرورشی در کشور خواهیم رسید.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به رشد تولید آبزیان در کشور تاکید کرد: میزان تولیدات آبزیان در سال ۱۴۰۱، بیش از یک میلیون و ۳۵۲ هزار بوده است که در آمار نهایی سال ۱۴۰۲ به یک میلیون و ۳۸۱ هزار تن می رسد.

حسینی یادآور شد: امیدوار هستم در سالی که به نام سال " جهش تولید با مشارکت مردم" نامگذاری شده، حوزه آبزی پروری با مشارکت مردم و بخش خصوصی به موفقیت بیشتر و ارزشمندتری برسد.

منبع : بازار
به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قتل دختر بدنام در ویلای زیبا / اعتراف در سالن کالبدشکافی مشهد + عکس