Rog Ally با تراشه AMD پیروز میدان جنگ کنسول‌های دستی شد


Rog Ally با تراشه AMD پیروز میدان جنگ کنسول‌های دستی شد

کنسول گیمینگ قابل حمل ROG Ally به لطف تراشه‌های Ryzen Z1 توانسته قدرتمند ظاهر شده و جدی‌ترین رقیب خود یعنی MSI Claw را با اختلاف 52 درصدی به راحتی در تست‌های گیمینگ شکست دهد. این در حالی است که Rog Ally بسیار ارزان‌تر از کنسول دستی ام‌اس‌آی...

کنسول گیمینگ قابل حمل ROG Ally به لطف تراشه‌های Ryzen Z1 توانسته قدرتمند ظاهر شده و جدی‌ترین رقیب خود یعنی MSI Claw را با اختلاف 52 درصدی به راحتی در تست‌های گیمینگ شکست دهد. این در حالی است که Rog Ally بسیار ارزان‌تر از کنسول دستی ام‌اس‌آی محسوب می‌شود.

کنسول دستی ASUS ROG Ally به APUهای Ryzen Z1 و Ryzen Z1 Extreme شرکت AMD مجهز شده است. این APUهای کم مصرف از پردازنده Zen 4 و معماری گرافیکی Radeon RDNA 3 بهره‌مند شده و می‌توانند یک تجربه گیمینگ مناسب در رزولوشن 1080p به کاربر ارائه کنند.

Rog Ally با تراشه AMD پیروز میدان جنگ کنسول‌های دستی شدکنسول دستی ASUS ROG Ally

در مقابل CPUهای سری Core Ultra از خانواده Meteor Lake اینتل وجود دارند که یک نسل جلوتر از رقبای ساخت AMD خود هستند. گرچه پردازنده‌های اینتل باید قدرتمندتر ظاهر شوند، اما به نظر می‌رسد که این تراشه‌ها در بسیاری از بارهای کاری به ویژه گیمینگ نمی‌توانند طبق انتظار ما عمل کنند.

تراشه Ryzen Z1 (نسخه غیر Extreme) دارای یک CPU شش هسته‌ای و پردازنده گرافیکی RDNA 3 با 4 واحد CU (256 سایه‌زن) است و سرعت کلاک 2.5 گیگاهرتز را ارائه می‌کند. کنسول ASUS ROG Ally با این پردازنده 399 دلار قیمت دارد.

در همین رابطه بخوانید:

- تراشه سفارشی AMD توانایی گیمینگ خود را در کنسول ASUS ROG َAlly به رخ رقبا کشید
- استیم دک یا ROG Ally ؛ بهترین کنسول دستی بازار را بشناسید [تماشا کنید]

Ryzen Z1 Extreme نیز یک SoC هشت هسته‌ای محصول می‌شود که 8 12 واحد CU (768 سایه‌زن) به همراه داشته و کنسول دستی مجهز به آن 799 دلار قیمت‌گذاری شده است.

Rog Ally با تراشه AMD پیروز میدان جنگ کنسول‌های دستی شدکنسول دستی MSI Claw

بر اساس تازه‌ترین بنچمارک‌ها و بررسی‌های صورت گرفته بر روی کنسول‌های دستی نسل جدید موجود در بازار، به نظر می‌رسد که ROG Ally به لطف Ryzen Z1 Extreme می‌تواند تا 58 درصد سریع‌تر از کنسول گیمینگ قابل حمل Claw از برند ام‌اس‌آی (با پردازنده Core Ultra 7 155H) ظاهر شود. در ادامه برخی از تست‌های صورت گرفته با این دو کنسول گیمینگ دستی را بررسی می‌کنیم.

Rog Ally با تراشه AMD پیروز میدان جنگ کنسول‌های دستی شد

در آن سوی رینگ با کنسول دستی MSI Claw مواجه هستیم که نسخه مجهز به Core Ultra 5 135H آن 699 دلار و برادر بزرگ‌تر آن با Ultra 7 155H 749 دلار قیمت دارند.

AMD در دنیای کنسول‌های گیمینگ فعلاً بی‌رقیب است

در بازی Cyberpunk 2077 که به عنوان غول دنیای گیم‌های نسل جدید شناخته می‌شود، تراشه Ryzen Z1 Extreme توانسته به طور متوسط 52 فریم بر ثانیه را نمایش دهد. در مقابل کنسول MSI Claw با پردازنده Core Ultra 7 155H خودش به نیمی از این FPS رسید و تنها 35 فریم بر ثانیه را ارائه کرد.

Rog Ally با تراشه AMD پیروز میدان جنگ کنسول‌های دستی شد

به گزارش Hardwaretimes، نکته جالب آن است که نسخه ضعیف‌تر کنسول Rog Ally ایسوس که تراشه Ryzen Z1 را به همراه داشته و تقریباً نصف Claw قیمت دارد، همچنان از هر دو نسخه Claw (با پردازنده‌های Core Ultra 5 و Core Ultra 7) قدرتمندتر عمل می‌کند. به عبارت ساده‌تر، نسخه 399 دلاری ROG Ally می‌تواند در وضوح تصویر 1080p به راحتی کنسول‌های ساخت MSI را شکست دهد.

Rog Ally با تراشه AMD پیروز میدان جنگ کنسول‌های دستی شد

این وضعیت در عناوین دیگر دنیای گیم نیز تکرار شده و Ryzen Z1 Extreme توانسته به طور متوسط تا 22.6 درصد عملکرد بهتری نسبت Core Ultra 7 155H ارائه دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | واکنش تحسین‌برانگیز راننده‌های ایرانی هنگام شنیدن صدای آژیر آمبولانس