سریع‌ترین حافظه SSD دنیا با سرعت 14.6 Gb/s توسط MSI عرضه شد


سریع‌ترین حافظه SSD دنیا با سرعت 14.6 Gb/s توسط MSI عرضه شد

ام‌اس‌آی به تازگی سریع‌ترین حافظه SSD رده مصرف‌کننده را با نام SPATIUM M580 FROZR معرفی کرده است. این SSD که می‌تواند سرعت شگفت‌انگیز 14.6 گیگابایت در ثانیه را ارائه دهد، یک خنک‌کننده غول پیکر نیز به همراه دارد تا قابلیت اطمینان بسیار بالایی را...

ام‌اس‌آی به تازگی سریع‌ترین حافظه SSD رده مصرف‌کننده را با نام SPATIUM M580 FROZR معرفی کرده است. این SSD که می‌تواند سرعت شگفت‌انگیز 14.6 گیگابایت در ثانیه را ارائه دهد، یک خنک‌کننده غول پیکر نیز به همراه دارد تا قابلیت اطمینان بسیار بالایی را در اختیار کاربر قرار دهد.

شرکت MSI که به عنوان یکی از برترین تولیدکنندگان سخت‌افزار شناخته می‌شود، سریع‌ترین حافظه SSD نسل پنجم خود را با نام M580 Frozr اخیراً معرفی کرده است.

سریع‌ترین حافظه SSD دنیا با سرعت 14.6 Gb/s توسط MSI عرضه شد

این غول دنیای کامپیوتر در نمایشگاه CES 2024 امسال یک حافظه SSD جدید و بسیار سریع به نام Spatium M580 PCIe NVMe M.2 Frozr Liquid را به نمایش گذاشته که برای خنک‌سازی آن نیازمند یک سیستم خنک‌کننده مایع بودیم.

حالا ام‌اس‌آی یک قدم به جلو حرکت کرده و نسخه مجهز به خنک‌کننده پسیو آن را معرفی کرده که می‌تواند به سرعت دیوانه‌وار 14.6 گیگابایت بر ثانیه دست یابد. این رقم به معنای آن است که تازه‌ترین راهکار ذخیره‌سازی معرفی شده توسط MSI سریع‌ترین حافظه SSD موجود در بازار به شمار می‌آید.

سریع‌ترین حافظه SSD دنیا با سرعت 14.6 Gb/s توسط MSI عرضه شدمشخصات فنی SPATIUM M580 FROZR

علاوه بر سرعت باورنکردنی و سیستم خنک‌کننده پسیو FROZR، ام اس آی مدعی شده که حافظه SSD مذکور را می‌توان با حداکثر 4 ترابایت فضای ذخیره‌سازی تهیه کرد.

به گزارش Wccftech، ام‌اس‌آی اعلام کرده که خنک‌کننده پسیو SPATIUM M580 FROZR قابلیت اطمینان بالایی را در اختیار کاربر قرار داده و دیگر نیازی به نگرانی در رابطه با افزایش دمای حافظه SSD و کاهش طول عمر آن نیست.

ثبت رکوردهای تازه با SPATIUM M580 FROZR

حافظه SSD مورد بحث توانسته به لطف ویژگی‌های انقلابی خود معیار جدیدی را در زمینه عملکرد راه‌حل‌های ذخیره‌سازی ایجاد کند. این SSD مجهز به کنترلر پیشرفته PHISON E26 PCIe Gen5 و ماژول‌های فلش 3D NAND پیشرفته با 232 لایه است که می‌توانند سرعت خواندن شگفت‌انگیز 14.6 گیگابایت بر ثانیه (GB/s) و سرعت نوشتن تا 12.7 گیگابایت بر ثانیه (GB/s) را ارائه دهند.

بر همین اساس، می‌توان گفت که MSI SPATIUM M580 FROZR نسبت به حافظه‌های SSD PCIe 4.0 می‌تواند تا دو برابر سریع‌تر عمل کند.

سریع‌ترین حافظه SSD دنیا با سرعت 14.6 Gb/s توسط MSI عرضه شد

چنین دستاوردی به لطف بافر کش DRAM و کش SLC تقویت‌شده به دست آمده است. علاوه بر این، MSI تصمیم گرفته برای سریع‌ترین حافظه ذخیره‌سازی خود به سراغ مجموعه کاملی از راه‌حل حفاظت از داده مانند ECC و E2E رفته و قابلیت اطمینان تضمین شده‌ای را در اختیار کاربران و گیمرهای حرفه‌ای قرار دهد.

در همین رابطه بخوانید:

- برای رام کردن این SSD جدید MSI به سیستم خنک‌کننده مایع یکپارچه نیاز دارید!
- TeraByte Writen چیست و چگونه مقدار TBW برای SSD خود را بفهمیم؟

حافظه SPATIUM M580 FROZR برند ام‌اس‌آی با TBW (TeraByte Writen) بالا هم اکنون در ظرفیت‌های 1 ترابایت، 2 ترابایت و 4 ترابایت قابل دسترس است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی