بیانیه تکان دهنده آمریکا در مورد اوکراین


 بیانیه تکان دهنده آمریکا در مورد اوکراین

اوکراین ممکن است چهار منطقه دیگر را از دست بدهد.

به گزارش اسپوتنیک، پروفسور آمریکایی جان میرشایمر ​​در مصاحبه با پالکی شارما گفت که اوکراین ممکن است کنترل بخش عظیمی از سرزمین های خود را از دست بدهد.
وی در ادامه افزود: "من فکر می کنم که ممکن است چنین اتفاقی بیفتد: نهایتا، روس ها کنترل حدود 40 درصد از خاک اوکراین را در دست خواهند گرفت. طبق فرضیات من، می خواهم تأکید کنم که این نظر من است، نهایتا آنها چهار منطقه دیگر را ضمیمه خاک روسیه خواهند کرد».
این کارشناس علوم سیاسی مشخص نکرد که از کدام مناطق صحبت می کند. به گفته وی، اکنون درباره منجمد شدن درگیری حرفی به میان نمی آید. وی همچنین افزود که نیروهای روسی در میدان نبرد دست برتر را دارند و در نهایت به سمت پیروزی در نبرد پیش می روند.
میرشایمر ​​در پایان گفت: «توازن قوا به طور قابل توجهی به نفع روسیه از نظر تسلیحات و نیروی انسانی تغییر کرده است».
به گفته سرگی شویگو، وزیر دفاع روسیه، از ابتدای سال 2024 تاکنون، نیروهای مسلح اوکراین بیش از 71 هزار نفر و 11 هزار قطعه تجهیزات را از دست داده اند. شویگو خاطرنشان کرد که تلفات ارتش اوکراین تقریباً سه برابر بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بود. وزیر افزود که ارتش همچنان به بیرون راندن دشمن از مواضع خود ادامه می دهد و به آنها اجازه نمی دهد در خطوط جدید جای پای خود را محکم کنند.
چندی پیش، رابرت برنز، رئیس سیا، پیشتر اعلام کرده بود که بدون کمک نظامی بیشتر از سوی ایالات متحده، اوکراین مجبور خواهد شد تا ظرف یک سال آینده وارد مذاکرات صلح بر اساس شرایط مسکو شود. به عقیده وی، عدم حمایت آمریکا منجر به عقب نشینی بیشتر و از دست دادن قلمرو نیروهای مسلح اوکراین خواهد شد. همانطور که روزنامه موندو به نقل از یک مقام نظامی اوکراینی گزارش داد، اگر اوکراین در آینده نزدیک مهمات از غرب دریافت نکند، کیف ضرر خواهد کرد. ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان نیز به نوبه خود گفت که اتحادیه اروپا نمی‌تواند منابع مالی کافی برای اوکراین فراهم کند تا بتواند به پیروزی نظامی در درگیری با روسیه دست یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی