استقبال 56 درصدی مردم از طرح کالابرگ فجرانه دوم


استقبال 56 درصدی مردم از طرح کالابرگ فجرانه دوم

مشاور معاون رفاهی وزیر کار از استقبال 56 درصدی مردم از طرح کالابرگ تشویقی فجرانه دوم خبرداد.

استقبال 56 درصدی مردم از طرح کالابرگ فجرانه دوم

به گزارش راهبرد معاصر؛ سید رضا یحیوی مشاور معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: 16 روز از اجرای مرحله دوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی گذشته،‌ آورده دولت در این مدت 7 هزار میلیارد تومان و آورده مردم برای خرید 11 قلم کالای خوراکی کالابرگ 21 هزار میلیارد تومان بوده است.


وی تاکید کرد، در این مرحله 28 هزار میلیارد تومان کالای خوراکی برای تامین کالری و مواد مورد نیاز خانوارها بر سفره مردم قرار گرفته و کارخانه‌های تولید داخلی این اقلام هم رونق نسبی پیدا کرده‌اند.


مشاور طرح کالابرگ الکترونیکی معاون رفاه درباره زمان فجرانه دوم گفت: این مرحله از 18 اسفند شروع شده و تا 18 فروردین جاری ادامه دارد.


به گفته وی در طرح فجرانه دوم از 20 اسفند تا 7 فروردین 12 میلیون خانوار معادل 36.5 میلیون نفر استقبال کردند.


یحیوی این را هم گفت: بیشترین استقبال از طرح فجرانه از دهکهای پایین جامعه بوده‌اند و این نشان می‌دهد که طرح کالابرگ نقطه زنی کرده و به هدف خود یعنی اقشار کم درآمد اصابت کرده است.


مشاور معاون رفاه وزیر تعاون این را هم یادآور شد،‌ دولت در ماه اول اجرای طرح فجرانه 10 هزار و 400 میلیارد تومان اعتبار پرداخت کرد و آورده مردم برای قیمت پایه سبد کالایی 36 هزار و 700 میلیارد تومان بود،‌ به این ترتیب 47 هزار و 100 میلیارد تومان کالای خوراکی ایرانی سر سفره مردم در 7 دهک کم درآمد قرار گرفت و این امر موجب تقاضای موثر برای کارخانه‌های ایرانی نیز شد./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی