انهدام پنجمین تانک آمریکایی آبرامز در عملیات ویژه ارتش روسیه + دیگر اخبار جبهه ها


انهدام پنجمین تانک آمریکایی آبرامز در عملیات ویژه ارتش روسیه + دیگر اخبار جبهه ها

نیروهای مسلح روسیه خطوط مناسب تری را در جبهه های دونتسک، آودیوکا و جنوب دونتسک اشغال کردند و نیروهای مسلح اوکراین در محموع 680 نفر پرسنل نظامی و یک تانک آمریکایی آبرامز را از دست دادند.

به گزارش اسپوتنیک، این خبر را وزارت دفاع روسیه منتشر کرده است.
در خبر منتشره آمده است: "در جبهه دونتسک، یگان‌های گروه جنوبی مواضع سودمندتری را اشغال کردند و یگان های تیپ های 24، 53 مکانیزه، تیپ 5 تهاجمی و تیپ 4 گارد ملی نیروهای مسلح اوکراین را در مناطق شهرک های کراسنوگروفکا، چاسوف یار، کلشچفکا و اسپورنویه جمهوری خلق دونتسک شکست دادند.
به گفته این وزارتخانه، نیروهای مسلح اوکراین در این جبهه بیش از 370 پرسنل نظامی، یک تانک، دو خودروی جنگی زرهی و 19 خودرو را از دست دادند.
وزارت دفاع روسیه افزود : "علاوه بر این، در جریان نبرد ضد آتشبار، یک دستگاه توپخانه خودکششی کراب ساخت لهستان، دو هویتزر D-30و دو عراده توپ M119 ساخت آمریکا مورد اصابت قرار گرفت.
پنجمین تانک آبرامز ساخت ایالات متحده در منطقه عملیات ویژه نظامی در جبهه آودیوکا منهدم شد. گروه نیروهای "مرکز" وضعیت را در خط مقدم جبهه بهبود بخشیدند و هفت ضدحمله گروه های تهاجمی تیپ های 47، 53 و 59 مکانیزه نیروهای مسلح اوکراین در مناطق شهرک های توننکویه، بردیچی و پروومایسکویه، جمهوری خلق دونتسک را دفع کردند. تلفات دشمن به 95 سرباز رسید
وزارت دفاع روسیه امروز پنجشنبه همچنین گزارش داد که پرسنل نظامی روسیه وضعیت را در امتداد خط مقدم در جهت جنوب دونتسک بهبود دادند و واحدهای اوکراینی را در مناطق دو شهرک اوراژوینویه و استرامایورسکویه جمهوری خلق دونتسک شکست دادند، تلفات دشمن به 145 سرباز رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کتاب تعلیم انشا - سال 1329