نخستین تصاویر و جزییات از نسخه جدید از کنسول Xbox Series X؛ در رنگ سفید و با هیت سینک ارتقا یافته


نخستین تصاویر و جزییات از نسخه جدید از کنسول Xbox Series X؛ در رنگ سفید و با هیت سینک ارتقا یافته

گزارش و تصاویر جدیدی که به تازگی در دسترس قرار گرفته است نشان می‌دهد که مایکروسافت هم اکنون مشغول طراحی و تولید نسخه جدیدی از کنسول Xbox Series X خود است که فاقد درایو نوری است و تنها در نسخه دیجیتال عرضه می‌شود. این تصاویر همچنین تایید می‌کند...

گزارش و تصاویر جدیدی که به تازگی در دسترس قرار گرفته است نشان می‌دهد که مایکروسافت هم اکنون مشغول طراحی و تولید نسخه جدیدی از کنسول Xbox Series X خود است که فاقد درایو نوری است و تنها در نسخه دیجیتال عرضه می‌شود. این تصاویر همچنین تایید می‌کند که این نسخه از کنسول Xbox Series X برخلاف نسخه اولیه در رنگ سفید عرضه خواهد شد.

مایکروسافت پیش از این تایید کرده بود که در سال 2024 در حوزه کنسول‌های گیمینگ محصولات جدیدی را معرفی و عرضه خواهد کرد. به نظر می‌رسد یکی از این محصولات قرار است نسخه دیجیتال و فاقد درایو نوری از کنسول Xbox Series X باشد که تصاویر آن امروز برای نخستین بار در دسترس قرار گرفت. این تصاویر نشان می‌دهد که این نسخه جدید از کنسول‌های گیمینگ مایکروسافت در رنگ سفید عرضه خواهد شد تا از این نظر نیز با نسخه اولیه تفاوت داشته باشد. البته قرار است برخی اجزای داخلی این کنسول نیز دچار تغییراتی شود.

نخستین تصاویر و جزییات از نسخه جدید از کنسول Xbox Series X؛ در رنگ سفید و با هیت سینک ارتقا یافته

بنابر گزارش منتشر شده از سوی Theverge، امروز گزارش و تصاویری از نسخه جدید از کنسول Xbox Series X در دسترس قرار گرفت. این تصاویر نشان می‌دهد که نسخه جدید از این کنسول از نظر ظاهر کاملاً به نسخه اولیه شباهت دارد و تنها درایو نوری از آن حذف شده است تا با عرضه یک نسخه تمام دیجیتال روبرو شویم. این کنسول جدید همچنین قرار است با رنگ سفید عرضه شود. مایکروسافت پیش از این یک نسخه ویژه از کنسول ارزان قیمت‌تر Xbox Series S عرضه کرده بود که با رنگ سفید جدیدی روانه بازار شد. به نظر می‌رسد قرار است همان رنگ و ساختار در این نسخه از کنسول Xbox Series X به کار گرفته شود.

بنابر گزارش جدید منتشر شده این نسخه جدید از کنسول Xbox Series X در برخی از اجزای داخلی نیز با نسخه اصلی تفاوت دارد. قرار است هیت سینک این کنسول در نسخه جدید آن ارتقا پیدا کند تا در خنک سازی اجزای داخلی عملکرد بهتری از خود نشان دهد. با توجه به اینکه در این نسخه جدید شاهد حذف درایو نوری هستیم انتظار می‌رود قیمت این کنسول نیز چیزی در حدود 50 تا 100 دلار نسبت به نسخه قبل کاهش پیدا کند. این موضوع سبب می‌شود قیمت این کنسول جدید به کنسول Xbox Series S که هم اکنون با قیمت 300 تا 350 دلار عرضه می‌شود بازهم نزدیک‌تر شود. نسخه اولیه از کنسول Xbox Series X با قیمت 499 دلار عرضه شده بود.

گزارشی که چندی پیش از سوی این منبع خبری منتشر شد نشان می‌داد که مایکروسافت قصد دارد این کنسول جدید را در ماه ژوئن یا جولای پیش‌رو روانه بازار کند. اطلاعات مربوط به این کنسول جدید در حالی منتشر شده است که پیش از این اعلام شده بود مایکروسافت این روزها مشغول تولید نسخه‌ای جدید از Xbox Series X است که نسبت به نسخه کنونی استوانه‌ای تر به نظر می‌رسد. این کنسول که با کد Brooklin معرفی شده بود در بسیاری از بخش‌ها با نسخه اصلی تفاوت داشت و فناوری‌ها و قابلیت‌های بهتری در دسترس کاربران قرار می‌داد.

نخستین تصاویر و جزییات از نسخه جدید از کنسول Xbox Series X؛ در رنگ سفید و با هیت سینک ارتقا یافته

اسناد منتشر شده از این کنسول نشان می‌داد که آن ضمن طراحی جذاب‌تر دارای 2 ترابایت فضای ذخیره‌سازی است و در پنل جلویی خود دارای یک پورت USB-C است که از فناوری شارژ سریع Power Delivery بهره می‌برد. ارتباط وای فای و بلوتوث سریع‌تر، مصرف انرژی کمتر، استفاده از مواد تجذیه‌پذیر در بخش بدنه و همچنین حفظ قیمت 499 دلاری، از دیگر قابلیت‌های جدید این کنسول به شمار می‌رود. مایکروسافت در این اسناد اعلام کرده بود که این کنسول جدید کاملاً دیجیتال خواهد بود و با کنترلر جدیدی عرضه خواهد شد که از فناوری Xbox Wireless 2 بهره می‌برد.

اکنون با انتشار تصاویر نسخه جدید از کنسول Xbox Series X، به نظر می‌رسد که عرضه کنسول Brooklin به زمان دیگری موکول شده یا مایکروسافت از عرضه آن صرف نظر کرده است. Phil Spencer مدیر بخش Xbox مایکروسافت به نوعی در ماه سپتامبر گذشته عرضه کنسول جدید Brooklin را تایید کرده بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


غوغای عشق