بحران بزرگ ساختار مالی ایالات متحده چه زمانی رخ خواهد داد؟


بحران بزرگ ساختار مالی ایالات متحده چه زمانی رخ خواهد داد؟

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی شهر خورشید با اشاره به احتمال بحران مالی جدید در آمریکا نوشت: دفتر بودجه کنگره اعلام کرد که انتظار می رود کسری بودجه آمریکا در ۱۰ سال آینده از ۱.۶ تریلیون دلار به ۲.۶ تریلیون دلار افزایش یابد. انتظار می رود...

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی شهر خورشید با اشاره به احتمال بحران مالی جدید در آمریکا نوشت:

دفتر بودجه کنگره اعلام کرد که انتظار می رود کسری بودجه آمریکا در ۱۰ سال آینده از ۱.۶ تریلیون دلار به ۲.۶ تریلیون دلار افزایش یابد.

انتظار می رود این وضعیت در کنار افزایش نرخ سود منجر به فشار بیشتر بر منابع اقتصادی دولت شود."

همه این هشدار ها به کنار، سیستم مالی ایالات متحده از روز اول به صورت مستمر در حال تورم و تورم و تورم‌ بیشتر است و برخی انفجارهای کوچک اقتصادی مانند بحران ۲۰۰۸ این تورم را از بین نبرده است، برعکس، آنها فقط عواملی بودند که انفجار بزرگ اصلی امپراتوری دلاری آمریکا را به تاخیر انداختند و این باعث شده این حباب هر روز بزرگتر و بزرگتر کردند.

قدرت و نفوذ اقتصادی آمریکا در جهان در واقع ناشی از ترکیب هژمونی نظامی و سیاسی آن است.

کل سیستم مالی غرب مانند یک بمب ساعتی است که با موج فزاینده بدهی دائماً در حال باد شدن است و یک عده با خباثت تمام سعی می‌کنند پاسخ این سوال را که چرا تاکنون به طور کامل منفجر نشده است؟ را به استحکام سیستم مالی و مدیریت آن توسط دستان مدیر و مدبر آمریکایی ها تعبیر و توجیه کنند.

حقیقت این است که برعکس، آمریکا و متحدانش همچنان به ایفای نقش ژاندارمری در جهان ادامه می‌دهند و از سوی دیگر واکنش‌ها و ضدحملات بزرگی از سوی کشورهای شرق و جنوب جهانی علیه این نقش‌ به صورت مداوم انجام می‌شود .

عرض کردم سیستم اقتصادی دلاری آمریکا بر پایه دو عامل قدرت نظامی و قدرت سیاسی برقرار مانده است و روز به روز این دو عامل در حال تضعیف شده است.

در گذشته آمریکا با ترکیب اثربخشی نظامی و قدرت سیاسی خود و با گسترش اطلاعات و نشان دادن چماق هسته ای ، نظم جهانی طراحی شده خود را حفظ می‌کردند

یک بحران بزرگ در ساختار مالی ایالات متحده زمانی رخ خواهد داد که قدرت نظامی و نفوذ آن در جهان شروع به کاهش شدید کند و سپس قدرت اقتصادی به طور قطعی به سمت شرق و جنوب جهانی جریان یابد.(اینجاست که جرقه انفجار بزرگ اقتصاد آمریکا زده می‌شود)

ترس از شکست اسرائیل: در صورت شکست اوکراین، تمرکز بر امور مالی و تجارت با طلا و ارز محلی، که پس از اخراج روسیه از سوئیفت در جهان آغاز شده است، باعث می‌شود به زودی به روزهای پایانی اوج هژمونی دلار آمریکا برسیم و باعث گسست در داخل اقتصاد آمریکا خواهد شد.

یعنی شما اولین محرک های این انفجار اقتصادی را در بازار بورس و تعطیلی ناگهانی آن خواهید دید و سپس به صورت گسترده و دومینو وار شرکت های اقتصادی آمریکا دچار ورشکستگی می‌شوند و بعد از بانک ها تیر خلاص را به کل سلسله شاهنشاهی دلار در ۷۰ سال گذشته شلیک می‌کنند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)