مشاور زلنسکی از وضعیت بد سربازان ارتش اوکراین در سراسر خط مقدم جبهه خبر داد


مشاور زلنسکی از وضعیت بد سربازان ارتش اوکراین در سراسر خط مقدم جبهه خبر داد

میخائیل پودولیاک، مشاور رئیس دفتر رئیس جمهور اوکراین در مصاحبه ای که در وب سایت نشریه NV منتشر شد، گفت: نیروهای مسلح اوکراین به دلیل کمبود منابع در خط مقدم جبهه در حالت در جا زدن و رکود قرار دارند.

به گزارش اسپوتنیک، وی گفت، انتصاب الکساندر لیتویننکو به عنوان دبیر جدید شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین به منظور تقویت مؤلفه تحلیلی است، زیرا "کشور در حالت رکود قراردارد".
پودولیاک گفت: "این به رکود در خط مقدم جبهه اشاره دارد. ما می بینیم که کمبود منابع به ما اجازه نمی دهد تا عملیات تهاجمی موثری را در سطح تاکتیکی برنامه ریزی کنیم."
ولادیمیر زلنسکی، رهبر اوکراین سه شنبه گذشته الکساندر لیتویننکو را که پیش از این سمت ریاست سرویس اطلاعات خارجی را بر عهده داشت، به سمت وزیر امنیت ملی و شورای دفاع اوکراین منصوب کرد.
علاوه بر این، پودولیاک تصریح کرد، کی یف توانایی کافی برای "اقدامات تهاجمی موثر" را ندارد.
پیشتر ویلیام برنز، رئیس سیا هشدار داده بود که امتناع ایالات متحده از ارائه کمک های نظامی بیشتر، خسارات ارضی قابل توجهی را برای اوکراین در سال جاری به دنبال خواهد داشت.
در اواسط ماه مارس، کاخ سفید بسته جدید و اولین بسته کمک نظامی به کیف را از پایان سال 2023 به ارزش حدود 300 میلیون دلار اعلام کرد. این شامل مهمات توپخانه و موشک های GMLRS برای سیستم های موشک پرتاب چندگانه هیمارس خواهد بود. در همان زمان، واشنگتن اعتراف کرد که بسته کمکی جدید تنها برای چند هفته برای اوکراین کافی خواهد بود.
کنگره آمریکا هنوز از درخواست دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اختصاص 60 میلیارد دلار دیگر برای اوکراین به دلیل موضع اکثریت جمهوریخواه در مجلس نمایندگان حمایت نکرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی