هشدار به مردم درباره آگهی‌های جعلی فروش مسکن در سایت‌های اینترنتی/ انتشار تصاویر و آدرس غیرواقعی


هشدار به مردم درباره آگهی‌های جعلی فروش مسکن در سایت‌های اینترنتی/ انتشار تصاویر و آدرس غیرواقعی

نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: به مردم توصیه می‌کنیم از طریق آگهی‌های مشکوک و هر آگهی منتشر شده در فضای مجازی مراجعه مستقیم به واحدها نداشته باشند و از اینکه فرد واسط در این آگهی، از کارکنان یک دفتر املاک مجاز است مطمئن شوند.

به گزارش تجارت‌نیوز، داود بیگی‌نژاد درباره آگهی‌های فیک در سایت‌های اینترنتی و پلت‌فرم‌های خرید وفروش مسکن با عکس‌ها و آدرس‌های غیرواقعی اظهار داشت: درباره تصاویر و آدرس‌های جعلی (دورتر از محدوده اعلام شده) که ارتباطی با واحد مسکونی آگهی شده، ندارد آن سایت و پلت‌فرمی که این آگهی را منتشر کرده مسئول است.

وی ادامه داد: واقعیت این است که سایت‌های اینترنتی خرید و فروش مسکن و آگهی‌های مجازی یک موضوع رها شده است و هر فردی بدون احراز هویت می‌تواند هر آگهی با هر عکسی را در این سایت‌های اینترنتی منتشر کند و هر قیمتی را برای یک ملک پیشنهاد دهد. در نتیجه افراد سودجو که هویت آنها هم مشخص نیست وارد این اپلیکیشن‌ها می‌‍‌شوند و نسبت به انتشار آگهی‌های فیک یا با تصاویر غیرواقعی برای جلب نظر مردم اقدام می‌کنند.

نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران با بیان اینکه مردم جستجوها برای معاملات مسکن که پس‌انداز و سرمایه چندین ساله یک خانوار و موضوع سرنوشت‌ساز آنها محسوب می‌شود را در فضای واقعی دنبال کنند، گفت: به مردم توصیه می‌کنیم از طریق آگهی‌های مشکوک و هر آگهی منتشر شده در فضای مجازی مراجعه مستقیم به واحدها نداشته باشند و از اینکه فرد واسط در این آگهی از کارکنان یک دفتر املاک مجاز است مطمئن شوند.

بیگی نژاد تاکید کرد: هرچند که فرد واسط به متقاضیان و مشتریان آن آگهی اعلام می‌کند که از مشاوران املاک است نباید به آن فرد در فضای غیرواقعی و مجازی اعتماد کرد چراکه وقتی می‌تواند یک آگهی با تصویر و آدرس جعلی و غیرواقعی منتشر کند بنابراین می‌تواند اطلاعات نادرست دیگری را هم بیان کند و به مردم هشدار می‌دهیم که مراقب باشند که فریب این آگهی‌های جعلی را نخورند.

وی افزود: باید توجه داشت خسارتی که در معاملات مسکن به یک خانوار وارد می‌شود قابل جبران نیست و بعضا سرنوشت مالی خانوار را تغییر می‌دهد و باعث اختلافات و بروز مشکلات متعدد در یک خانواده می‌شود.

نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران ادامه داد: پیشنهاد این است که افراد دارای پروانه و جواز بتوانند آگهی‌های خرید و فروش مسکن را منتشر و بارگذاری کنند و تمام مسئولیت آن آگهی هم بر عهده منتشر کننده آگهی باشد و باید این ابزار در اختیار صاحب پروانه باشد و از همان فرد مسئولیت بخواهیم. در صورتی که آگهی‌های فیک با تصاویر غیرواقعی منتشر شد متناسب با قانون با آن فرد برخورد شود.

وی گفت: وقتی در ورودی انتشار این آگهی‌ها کنترلی وجود ندارد چگونه امکان نظارت وجود خواهد داشت؟

بیگی‌نژاد تاکید کرد: در حال حاضر گرفتار افرادی هستیم که بر خود برچسب مشاور املاک زده‌اند اما فعالیت غیر مجاز دارند و در واقع مشاور املاک نیستند و عمده فعالیت‌ آنها هم در سایت‌های اینترنتی و فضای مجازی است و متاسفانه هیچ مرجعی هم برای رسیدیگی به این موضوع وجود ندارد.

منبع : ایلنا
به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


غوغای عشق