خواص بهترین روغن‌های گیاهی برای مو


خواص بهترین روغن‌های گیاهی برای مو

برخی روغن های گیاهی از جمله روغن آرگان رومارن، روغن رزماری رومارن و روغن کرچک رومارن با ترکیبات سرشار از آنتی اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها، مواد معدنی و اسیدهای چرب ضروری به عنوان یک روش موثر و...

برخی روغن های گیاهی از جمله روغن آرگان رومارن، روغن رزماری رومارن و روغن کرچک رومارن با ترکیبات سرشار از آنتی اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها، مواد معدنی و اسیدهای چرب ضروری به عنوان یک روش موثر و طبیعی و موثر در کمک به درمان بیماری‌ها و مشکلات پوست و مو به شمار می‌آیند.

در این مقاله قصد داریم شما را با خواص بهترین روغن های گیاهی رومارن برای مو آشنا نماییم.

خواص بهترین روغن های گیاهی رومارن برای موها

در بسیاری از طب‌های سنتی معروف دنیا از جمله طب سنتی چینی و هندی (آیورودا) از قرن‌ها پیش استفاده از خواص بهترین روغن های گیاهی برای موها رواج داشته است.

برخی از روغن‌های گیاهی و طبیعی با ترکیبات ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و آبرسانی عالی خود به تقویت و محافظت از پوست سر و فولیکول‌های مو در برابر بسیاری از آسیب‌ها از جمله اثرات مضر رادیکال های آزاد کمک کرده و در جلوگیری از ریزش موها، تقویت ریشه مو و پرپشت شدن آنها موثر عمل می‌کنند.

در اینجا به برخی از خواص بهترین روغن های گیاهی رومارن برای مو و کمک به تقویت و رشد آنها اشاره می‌کنیم :

روغن آرگان

از مهمترین خواص روغن آرگان اصل مو می‌توان به کاهش ریزش مو و تقویت رشد آنها، محافظت از موها در برابر سشوار و اتو مو، درمان خشکی و شوره سر، کاهش شکستگی موها، افزایش خاصیت ارتجاعی موها، افزایش درخشندگی موها و جلوگیری از گره خوردگی آنها اشاره کرد.

خواص بهترین روغن‌های گیاهی برای مو

از دیگر خواص روغن آرگان رومارن با محتوای غنی از ویتامین E و اسیدهای چرب ضروری می‌توان کمک به ضخیم شدن موها و درمان موخوره را نام برد.

روغن رزماری

خواص روغن رزماری رومارن برای مو به دلیل فعالیت آنتی اکسیدانی بالای ترکیبات شیمیایی موجود در ترکیباتش از جمله اسید کارنوزیک، اسید اورسولیک، کارنوسول، ، اسید رزمارینیک و اسید کافئیک است، که به بهبود گردش خون گردش خون در پوست سر و جلوگیری از اثرات مخرب هورمون مردانه دی هیدروتستوسترون(از عوامل اصلی ریزش موی مردان) کمک کرده و در جلوگیری از ریزش موها و تقویت رشد آنها موثر عمل می‌کند.

روغن نارگیل

خاصیت مرطوب‌کنندگی و آبرسانی عالی روغن نارگیل رومارن به آن توانایی داده است که در جلوگیری از ریزش موها، کاهش شوره سر، تقویت پوست سر و درخشندگی موهای شما موثر باشد.

روغن نارگیل رومارن با ترکیبات سرشار از اسیدهای چرب ضروری و خاصیت آنتی اکسیدانی عالی، به تغذیه موها و محافظت از آنها نیز کمک می‌نماید. برای این منظور، به راحتی می‌توانید مقداری از روغن نارگیل رومارن را بر روی موها و پوست سر خود ماساژ دهید.

روغن جوجوبا

خواص روغن جوجوبا رومارن به دلیل وجود انواع ویتامین‌ها (ویتامین B، C و E) و مواد معدنی مهم (روی و مس) می‌باشد که با ایجاد یک لایه محافظتی و تغذیه ریشه و فولیکول‌های مو، به تقویت رشد موها، جلوگیری از ایجاد موخوره و شکستگی موها کمک می‌کند.

روغن جوجوبا رومارن با تامین رطوبت مورد نیاز موها و با تقویت فولیکول‌های ضعیف، در افزایش ضخامت موها و تحریک رشد آنها نیز موثر بوده و به درخشانی موها و براق شدن آنها کمک می‌کند.

روغن کرچک

خواص روغن کرچک رومارن برای مو ناشی از اسیدهای چرب ضروری از جمله اسید ریسینولئیک و انواع آنتی اکسیدان‌ها می‌باشد که در بهبود و افزایش گردش خون در پوست سر و تغذیه موهای شما موثر بوده و با بهبود سلامت پوست سر، به تحریک و تقویت رشد موها کمک می‌کند.

روغن کرچک رومارن همچنین به عنوان یکی از بهترین روغن های گیاهی در کمک به تقویت و پرپشتی مژه‌ها و ابروها شناخته شده است. برای این منظور، به راحتی می‌توانید شب‌ها قبل از خواب مقداری از روغن کرچک رومارن را بر روی ابروها و مژه‌های خود ماساژ دهید.

روغن براهمی

روغن براهمی رومارن به دلیل خواص ضد التهابی و سرشار از انواع آنتی اکسیدان‌‌ها در کمک به افزایش رشد موها و ترمیم آنها و همچنین جلوگیری از ریزش آنها بطور موثری عمل می‌نماید.

استفاده از خواص روغن براهمی رومارن برای مو، با تحریک فولیکول‌ها و تقویت ریشه‌های مو، به رشد موهای شما کمک می‌کند. ماساژ منظم پوست سر با روغن براهمی رومارن علاوه بر کمک به رشد موها و جلوگیری از ریزش آنها، شما را از شر شوره‌های سر نیز رها می‌کند!

روغن اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس رومارن با محتوای سرشار از مواد مغذی و خاصیت آنتی اکسیدانی قوی خود، به افزایش گردش خون در فولیکول‌های کمک کرده و با رساندن مواد مغذی به ریشه موها، به تقویت و رشد آنها کمک می‌کند.

روغن اسطوخودوس رومارن همچنین با خاصیت ضد التهابی خود با کمک به کاهش التهاب در پوست سر، از ریزش و ضعیف شدن موها جلوگیری می‌نماید. برای استفاده از خواص روغن اسطوخودوس رومارن بر روی موها، سعی کنید 2 تا 3 بار در هفته مقداری از این روغن را بر روی موها و ریشه‌های آن ماساژ دهید.

روغن کندش

خواص بهترین روغن‌های گیاهی برای مو

یکی از شناخته‌شده‌ترین و بهترین روغن‌های گیاهی موثر برای کمک به تقویت موها و جلوگیری از ریزش آنها، روغن کندش رومارن می‌باشد. روغن کندش رومارن با تامین مواد مغذی لازم و همچنین با بهبود گردش خون در پوست سر، به تقویت فولیکول‌ها و ریشه‌های مو کمک کرده و در رشد مجدد موهای شما تاثیر می‌گذارد.

برای استفاده از خواص شگفت‌انگیز روغن کندش رومارن برای موها، پس از شستن و تمیز کردن موها با یک شوینده ملایم، مقداری از آن را بر روی مو و پوست سر ماساژ دهید و پس از نیم ساعت موهای خود را با آب گرم بشوئید.

روغن سیاه دانه

خواص روغن سیاه دانه رومارن برای موها، به دلیل خواص آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و همچنین اثرات ترکیبات موثر آن از جمله تیموکینون می‌باشد، که به این روغن در تحریک و تغذیه فولیکول‌های مو کمک کرده و چرخه رشد و ریزش مو را به تعادل می‌رساند.

روغن سیاه دانه رومارن همچنین در کمک به تقویت سلامت پوست سر، درمان شوره سر و درخشندگی موهای شما نیز موثر می‌باشد.

روغن آملا

یکی از بهترین روغن های گیاهی و شناخته شده برای تقویت سلامت موها، روغن آملا رومارن می‌باشد. روغن آملا رومارن با محتوای سرشار از فلاونول‌ها و آنتوسیانین‌ها (مواد مغذی گیاهی)، مواد معدنی مهم (منگنز و مس) و سرشار از ویتامین‌ها (C، B5 وB6) دارای خواص فوق‌العاده‌ای برای موها به شرح زیر می‌باشد :

  • جلوگیری از سفید شدن موها

  • تحریک رشد موها

  • رفع شوره سر

  • تقویت فولیکول‌های مو

  • جلوگیری از آسیب به موها

  • بهبود بافت موها و حالت‌دهی به آنها

  • افزایش شادابی و درخشندگی موها

برای برخورداری از خواص روغن براهمی رومارن، می‌توانید 2 تا 3 بار در هفته مقداری از این روغن را بر روی موهای تمیز ماساژ دهید.

روغن بادام شیرین

خواص روغن بادام شیرین رومارن برای موها به دلیل وجود مواد معدنی ویتامین‌های ضروری برای موها (B، E وk ) می‌تواند در تقویت و رشد موهای شما کمک نماید.

روغن بادام شیرین رومارن بعنوان یک آبرسان عالی، از خشکی موهایتان نیز جلوگیری می‌نماید. علاوه بر آنها با استفاده منظم از روغن بادام شیرین رومارن با ریزش مو و سفیدی موها خداحافظی خواهید کرد!

سخن آخر

در این مقاله شما را با انتخاب بهترین روغن های گیاهی برای مو و خواص شگفت‌انگیز آنها در کمک به تقویت رشد موها و جلوگیری از ریزش آنها و همچنین در کمک به افزایش شادابی و درخشنگی موها آشنا کردیم.

فروشگاه محصولات آرایشی و بهداشتی رومارن (www.romaran.ir) همیشه سعی کرده است با ارائه روغن های گیاهی اصل و محصولات آرایشی و بهداشتی طبیعی، به شما سلامتی و زیبایی طبیعی هدیه دهد.


خواص بهترین روغن‌های گیاهی برای مو

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان