طرز تهیه غذای مورد علاقه یانگوم که به ایرانی ها پیشنهاد می کند


طرز تهیه غذای مورد علاقه یانگوم که به ایرانی ها پیشنهاد می کند

غذایی که یانگوم بازیگر جواهری در قصر به ایرانی ها پیشنهاد می کند.

پیش از آنکه سریال «جواهری در قصر» این قدر مشهور شود، مردم غذای کره‌ای را در یک کلمه خلاصه می‌کردند؛ کیمچی. اما الان بسیاری از خانم‌های خانه‌دار ایرانی دانش دقیقی از یک آشپزخانه سلطنتی دارند آن هم به سبک کره‌ای!

سریال «جواهری در قصر» غذا را از اجزایش گرفته تا نحوه آماده سازی و سرو آن به بینندگانش معرفی کرد. در آن زمان تهیه غذا مراسم مفصلی بود. این مساله بازتابی است از ارزش غذایی عناصر مختلف و مزه‌های متفاوت غذای کره‌ای.

طرز تهیه غذای مورد علاقه یانگوم که به ایرانی ها پیشنهاد می کند

امروزه غذای کره‌ای شامل سوپ، وعده اصلی- برنج، گوشت، سبزیجات - و غذاهای جنبی مشهوری همچون کیمچی است. بسیاری از رستوران‌های کره‌ای در تهران پس از پخش این سریال با هجوم مشتریان متفاوت مواجه شده و در نتیجه فروش بسیار بالایی داشته‌اند. علت آن نیز مشخص است. نشان دادن غذاهای دربار سلسله چوسان در جشن‌های سلطنتی با آن تصاویر اغواکننده هر ایرانی را بر سر اشتها می‌آورد.

سریال «جواهری در قصر» باعث شده این وعده‌ها به لیست غذاهای برخی رستوران‌ها اضافه شود. وعده غذایی به نام یانگوم بزرگ!

غذای سلطنتی بر خلاف غذاهای معمول کره‌ای بدون روغن و فلفل است البته به جز غذایی به نام کیمچی سفید. همانطور که طرفداران سریال می‌دانند سلاح پنهان سرآشپز سرکه‌ای است که ممکن است تازه تهیه شده و یا سال‌ها از عمر آن بگذرد.

غذای محبوب لی یونگ آئه، بازیگر مشهور کره‌ای که نقش ماندگار «یانگوم» را در سریال «جواهری در قصر» ایفا کرده بود، کیمچی است.

دستور پخت کیمچی (شام کره‌ای)

طرز تهیه غذای مورد علاقه یانگوم که به ایرانی ها پیشنهاد می کند

مواد لازم:

کاهوی تازه/ نمک - به مقدار لازم / آرد برنج - یک پیمانه / شکر - یک قاشق / آب - نصف لیوان / سیر - 3 عدد/ زنجبیل - یک قاشق چایخوری/ پیاز - یک عدد/ سس ماهی (در ایران موجود نیست و می‌توانید به سلیقه خود از رب انار استفاده کنید) / فلفل قرمز - به مقدار لازم / تره فرنگی - به میزان دلخواه. پیازچه - یک عدد/ هویج - یک عدد / ترب - 3 عدد کوچک. ماهی مرکب - به میزان لازم.

نکته: مواد لازم برای کیمچی حد مشخصی ندارد و بسته به نظر و سلیقه افراد می‌تواند کم و زیاد شود.

ماهی مرکب: برای تهیه ماهی مرکب باید 300 گرم ماهی بسیار تازه را شسته و استخوان ها را کاملا در بیاورید سپس 3 پیمانه نمک به آن اضافه کرده و با قاشق کاملا مخلوط با نمک کنید و بعد درون یک ظرف شیشه ای ریخته و یک هفته دورن یخچال قرار دهید . بعد از یک هفته از یخچال خارج کرده و تمیز شسته و خشک کنید و بعد از خرد کردن به مواد کیمچی اضافه کنید.

طرز تهیه:

ابتدا کاهو را به چهار بخش ببرید و مغز کاهو را خارج کنید ، سپس برگ های کاهو را تکه تکه کرده و داخل ظرف بریزید . آب را روی کاهو ها ریخته تا حدی که در آب غوطه ور شود و سپس نمک را اضافه کنید (برای یک کیلو کاهو یک فنجان نمک کافی است). کاهوها باید یک و نیم ساعت در آب نمک بماند تا کاملا ترد شود سپس با آب سرد آبکشی کرده و چند بار کاهوها را بشویید تا نمک ها کاملا برطرف شود. بعد از آبکشی کاهوها را کنار بگذارید. به ازای هر سه فنجان آب نصف فنجان آدر برنج را در ظرفی مخلوط کرده و روی حرارت بگذارید و آرام آرام هم بزنید تا جوش بیاید (زمانی که روی فرنی حباب بزند یعنی آماده شده است) و سپس یک چهارم فنجان شکر به ازای مواد فوق الذکر اضافه کنید و مجددا به هم بزنید تا فرنی شفافی به دست بیاید. حال فرنی را از روی اجاق بردارید.

وقتی فرنی کمی سرد شد آنرا داخل کاسه بزرگی ریخته و سس ماهی و بعد فلفل قرمز و مقداری هم رب گوجه فرنگی داخل ان اضافه کنید و بعد هم سیر له شده و زنجبیل و پیاز خرد شده را به مواد اضافه کنید. می‌توانید برای بهتر مخلوط شدن مواد از دستگاه‌های مخلوط کن و یا غذا ساز استفاده کنید. حالا ماهی مرکب را نواری خورد کنید و به مواد فوق اضافه کنید. بعد هم پیازچه ، تره فرنگی ، ترب و هویج را نواری خرد کنید و به مواد فوق اضافه کنید. حالا مواد فوق را داخل ظرف بزرگی که کلیه مواد جا بشود. ریخته و کاهوها را نیز اضافه کرده و با دست به خوبی به هم بزنید مواد را اینقدر مخلوط کنید تا کاهوها و بقیه سبزیجات کاملا به سس آغشته شود. حالا مواد را در یک ظرف پلاستیکی درب دار ریخته و درب آنرا گذاشته و داخل یخچال قرار دهید. شما می توانید همان موقع از کیمچی خود استفاده کنید ولی توصیه می کنیم مدتی آنرا داخل یخچال بگذارید.کیمچی‌ها را تا چند روز می‌توانید داخل یخچال نگهداری کنید و به مرور از آن استفاده کنید. از خوردن کیمچی لذت ببرید.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خداحافظی معلم با دانش آموزان