آخرین وضعیت بازار رمز ارزها / 8 فرودین ماه 1403


آخرین وضعیت بازار رمز ارزها / 8 فرودین ماه 1403

میان شرایط عدم قطعیت بازار رمز ارز، ثبات قیمت بیت کوین و هاوینگ پیش‌رو، پتانسیل رشد قابل توجهی را برای آینده بازار نوید می‌دهند.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت بیت کوین در تلاش برای تثبیت در قیمت 70 هزار و 335 دلار است. روند فعلی، افزایش اندک ۰.۴۵ درصدی در این رمز ارز را نشان می‌دهد. این ثبات نه تنها بیانگر مقاومت قیمت است بلکه زمینه‌ساز رشد احتمالی آن نیز محسوب می‌گردد. با افزایش علاقه و توجه جامعه کریپتو به رویداد هاوینگ بیت کوین و معرفی محصولات مالی جدید مانند ETF بیت کوین هشدکس، به نظر می‌رسد افق سرمایه‌گذاری در بیت کوین در حال توسعه است.

پس از رویداد هاوینگ، محدودیت عرضه افزایش و تقاضا با موج جدید خریداران بیت کوین رو به رو می‌شود. در شرایط فعلی حمایت‌های تکنیکال و اخبار مثبت و توسعه زیرساخت‌های بازار، اعتماد به مسیر بلند مدت بیت کوین را تقویت می‌کنند.

اقدام جسورانه Hashdex

Hashdex، یک شرکت مدیریت دارایی، با تغییر ETF آتی خود به ETF بیت کوین اسپات، گام بزرگی برداشته است. این شرکت قصد دارد دسترسی به دارایی‌های دیجیتال را برای سرمایه‌گذاران آسان‌تر کند. با ورود به بازاری که توسط شرکت‌های بزرگی مانند بلک‌راک و فیدلیتی کنترل می‌شود، عرضه هشدکس می‌تواند تقاضای کلی برای بیت کوین را با ارائه راه‌های بیشتر برای ورود سرمایه‌گذاران به بازار کریپتو، افزایش دهد.

رویداد هالوینگ، زمینه‌ساز افزایش قیمت می‌شود

رویداد هاوینگ بیت کوین که یک رویداد فنی است، محدودیت عرضه این ارز دیجیتال را به همراه دارد. از منظر بسیاری از تحلیلگران، این مرحله شباهت بیت کوین به کمیابی طلا را افزایش می‌دهد. انتظار می‌رود این رویداد بر افزایش ارزش بیت کوین تأثیر بگذارد، زیرا کاهش پاداش ماینرها ممکن است منجر به افزایش هزینه‌های تراکنش شود، که این مشکل با راه‌حل‌هایی نظیر شبکه لایتنینگ برطرف خواهد شد. این تحولات می‌تواند پذیرش بیت کوین را به ویژه در میان افرادی که به خدمات بانکی سنتی دسترسی محدودی دارند، تسریع بخشد و در نهایت به افزایش مثبت قیمت آن منجر شود.

گروه فناوری Bitdeer در حال تأمین تقریباً ۱۰۰ میلیون دلار برای گسترش عملیات استخراج بیت کوین خود است. این اقدام نشان‌دهنده رشد سرمایه‌گذاری‌ها در زیرساخت ارزهای دیجیتال است که با هدف افزایش قابلیت اطمینان و عملکرد شبکه انجام می‌شود. این امر، اعتماد صنعت به رشد مداوم قیمت بیت کوین را نشان می‌دهد.

آخرین وضعیت بازار رمز ارزها / 8 فرودین ماه 1403

پیش بینی قیمت بیت کوین

در بازار فعلی، قیمت بیت کوین (BTC/USD) با افزایش 0.45 درصدی به سطح 70 هزار و 355 دلار رسیده است. این عملکرد بیت کوین تا زمانی که قیمت آن بالاتر از سطح محوری 69 هزار و 265 دلار باقی بماند، با سناریو صعودی قیمت مطابقت دارد.

سطوح مقاومت کلیدی این رمز ارز در 71,693 دلار، 73,854 دلار و 75,826 دلار قرار دارند که چالش‌های بیت کوین برای افزایش احتمالی را ارائه می‌دهند. در مقابل، سطوح حمایت قیمت در 67,427 دلار، 65,263 دلار و 62,699 دلار شناسایی شده است که می‌تواند در صورت عقب نشینی، جایگاه مناسبی برای ورود خریداران باشد.

شاخص قدرت نسبی بیت کوین (RSI) بر روی 60 ایستاده است که همراه با میانگین متحرک نمایی 50 روزه (EMA) در 67403 دلار، نشان دهنده یک منطقه خرید قوی است. در سناریو صعودی، مقاومت نزدیک به 71 هزار و 650 دلار می‌تواند حرکات صعودی قیمت را محدود کند. شکست بیت کوین به بالاتر از این مانع می‌تواند خرید بیشتر را تسریع کند.

اخبار حوزه رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

سلب مسئولیت: همانطور که بر همگان روشن است، ورود به معاملات در هر نوع بازاری نیازمند دانش و تجربه‌ی کافی است. این گزارش توسط تجارت‌نیوز تنها در راستای تحلیل داده‌ها و اخبار مربوطه است و این مجموعه هیچ‌گونه پیشنهادی برای هر نوع معامله‌ای به خوانندگان محترم، ارائه نمی‌دهد.

به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول