کشف 855 تن مواد غذایی فاسد؛ 2700 مرکز پلمب شد


کشف 855 تن مواد غذایی فاسد؛ 2700 مرکز پلمب شد

عین‌اللهی گفت: در ۵ هزار و ۵۰۰ بازرسی و کنترل اماکن و مواد غذایی معاونت بهداشت که از اماکن مختلف انجام شده است، ۷ تن مواد غذایی فاسد در قم معدوم شده است.

وزیر بهداشت گفت: از ۲۵ اسفندماه تاکنون ۲۷۰۰ مرکز به‌دلیل عدم رعایت بهداشت پلمب شد و ۸۵۵هزار کیلوگرم مواد فاسد معدوم شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، بهرام عین‌اللهی در سفر به قم ضمن بازدید از پایگاه اورژانس موقت عوارضی قم تهران با حضور در بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی شهید بهشتی قم، اظهار داشت: با وجود کاهش ۶ درصدی مأموریت اورژانس در ایام نوروز ۲۶ هزار نفر در اورژانس کشور به‌صورت ۲۴ ساعته در حال خدمت هستند.

وی با بیان اینکه "از ۲۵ اسفندماه تاکنون در سطح کشور ۱۸۲ هزار مأموریت اورژانس انجام گرفته است"، گفت: ۶۰۷ هزار تماس با اورژانس کشور گرفته شده است و ۵۸ هزار بیمار توسط اورژانس در محل درمان شدند که ۷۷ هزار نفر با آمبولانس به اورژانس منتقل شدند.

وزیر بهداشت گفت: ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بیمار در این ایام به بیمارستان‌ها مراجعه کردند که ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر آن‌ها سرپایی درمان شدند، و ۸۵۰ بیمار بدحال احیای قلبی شدند.

عین‌اللهی با اعلام اینکه ۴۷۰ هزار نفر در کشور بستری شدند و ۱۱۶ هزار عمل جراحی در کشور انجام شده است که از این میزان ۳۵ هزار جراحی اورژانسی بوده است، عنوان کرد: در حوزه بازرسی‌ها ۸۷۰ هزار بازرسی بهداشتی انجام شده است که از این میزان ۲ هزار و ۷۰۰ مرکز به‌دلیل عدم رعایت بهداشت توسط عوامل قضایی پلمب شده است.

وی تصریح کرد: دراین‌باره بیش از ۹۰ هزار اخطار کتبی داده شده است و ۸۵۵ هزار کیلوگرم مواد فاسد معدوم شده است.

عین‌اللهی با ابراز اینکه ۳ هزار و ۳۴۵ پایگاه اورژانس، ۵ هزار و ۷۰۰ آمبولانس و ۶۴ اتوبوس آمبولانس در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند، گفت: ۲ هواپیمای اورژانس، ۵۲ بالگرد اورژانس، ۲۷۰ موتور اورژانس و ۵ شناور دریایی نیز در زمان حاضر مشغول خدمت‌رسانی به مردم هستند.

زیر بهداشت با اظهار اینکه "در استان قم تا امروز ۳ هزار و ۶۰۰ مصدوم جاده‌ای و شهری توسط اورژانس منتقل شدند. "، گفت: این آمار نسبت به سال گذشته و با توجه به تردد‌های کمتر ۱۰ درصد کاهش یافته است.

وی با راجع به تعداد مراجعین به بیمارستان‌های قم در این ایام اعلام کرد: بیش از ۹ هزار و ۶۰۰ بیمار در این ایام به بیمارستان‌ها مراجعه کردند که ۳ هزار و ۸۰۰ نفر بستری شدند.

عین‌اللهی گفت: در ۵ هزار و ۵۰۰ بازرسی و کنترل اماکن و مواد غذایی معاونت بهداشت که از اماکن مختلف انجام شده است، ۷ تن مواد غذایی فاسد در قم معدوم شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگها