همه کاربران پولی ایکس این هفته ربات هوش مصنوعی Grok AI را می‌بینند


همه کاربران پولی ایکس این هفته ربات هوش مصنوعی Grok AI را می‌بینند

ربات هوش مصنوعی Grok AI که قبلاً قرار بود در انحصار مشترکین Premium+ شبکه اجتماعی X باشد حالا قرار است این هفته برای همه مشترکین پریمیوم ایکس (توییتر سابق) عرضه شود. این حرکت احتمالاً برای افزایش درآمد ایکس در مواجهه با کاهش استفاده و...

ربات هوش مصنوعی Grok AI که قبلاً قرار بود در انحصار مشترکین Premium+ شبکه اجتماعی X باشد حالا قرار است این هفته برای همه مشترکین پریمیوم ایکس (توییتر سابق) عرضه شود.

این حرکت احتمالاً برای افزایش درآمد ایکس در مواجهه با کاهش استفاده و مهاجرت تبلیغ‌کنندگان انجام می‌شود، اما برخی از مشترکان Premium+ را در خصوص اینکه در ازای پرداخت پول اضافی دقیقاً چه نصیبشان می‌شود دچار تردید می‌کند.

پس از راه‌اندازی اولیه اشتراک پریمیوم،X اکنون سه سطح خدمات پولی را ارائه می‌دهد:

  • پریمیوم Basic در ازای ماهیانه 3 دلار
  • پریمیوم در ازای ماهیانه 8 دلار
  • پریمیوم+ در ازای ماهیانه 16 دلار

با وجود هزینه دو برابر بیشتر اما اشتراکPremium+ ویژگی‌های متمایز بسیار کمی را ارائه می‌دهد که در سرویس‌های دیگر ارائه نمی‌شود. برای مثال در Premium+ هیچ تبلیغی را در جدول زمانی بخش For You و Following نشان نمی‌دهد، اما همچنان پست‌های اسپانسر شده را در جاهای دیگر می‌بینید.

این ویژگی برای محتوای تبلیغ شده در بخش دیگری از X اعمال نمی‌شود که شامل تبلیغات در پروفایل‌ها، تبلیغات در ریپلای پست‌ها، تبلیغات در پخش رسانه‌ها، رویدادهای تبلیغ شده در اکسپلور، ترندهای تبلیغ شده و حساب های تبلیغ شده برای دنبال کردن، خواهند بود.

یکی دیگر از ویژگی‌های انحصاری در اشتراک پریمیوم پلاس، بخشArticles است که به مشترکین اجازه می‌دهد محتوای طولانی‌تری را در X به اشتراک بگذارند.

همه کاربران پولی ایکس این هفته ربات هوش مصنوعی Grok AI را می‌بینند

ربات هوش مصنوعی Grok AI

چت‌بات هوش مصنوعی Grok برای رقابت با ChatGPT و Claude در نظر گرفته شده است و به همین ترتیب کار می‌کند. وجه تمایز اصلی آن اما «شخصیت» ربات است که ایلان ماسک آن را دارای «شوخ طبعی» و «سرکش» توصیف می‌کند.

همچنین به نظر می‌رسد که ربات هوش مصنوعی Grok نسبت به سایر مدل‌های هوش مصنوعی مولد، محافظ کمتری دارد؛ به این معنی که ممکن است مایل به بحث در مورد موضوعات پرخطرتر باشد.

در این بین، دسترسی به چت‌بات Grok AI قرار بود سومین مزیت Premium+ باشد، اما ایلان ماسک اکنون در توییتی اعلام کرده است که این ربات برای سایر مشترکین پولی نیز خواهد آمد. البته مشخص نیست که آیا این توییت شامل حامل مشترکین Premium Basic هم می‌شود یا خیر، اما به نظر می‌رسد منظور ایلان ماسک آن‌ها نیز باشد.

در اواخر این هفته،Grok برای همه مشترکین پریمیوم نه فقط (Premium+) فعال خواهد شد.

به گفته 9to5mac، ماسک تصمیم گرفته است تا تشویق به اشتراک‌های پولی را در زمانی که شرکت برای کسب درآمد با مشکل مواجه است، افزایش دهد. گزارش شده است که بیشتر تبلیغ‌کنندگان مهم، این پلتفرم را ترک کرده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


با بطری خالی نوشابه و آب معدنی کاردستی های جالب بسازید