کارشناس: ناتو در صورت اعزام نیرو به اوکراین، برای جنگ با روسیه آماده نیست


کارشناس: ناتو در صورت اعزام نیرو به اوکراین، برای جنگ با روسیه آماده نیست

مشاور سابق رئیس پنتاگون، گفت که ناتو برای جنگ با روسیه که ممکن است به دلیل اعزام نیروهای ائتلاف به اوکراین رخ دهد، آماده نیست.

به گزارش اسپوتنیک، سرهنگ بازنشسته داگلاس مک گرگور در شبکه اجتماعی X نوشت: "اگر نیروهای ناتو وارد خاک اوکراین شوند، جنگ با روسیه آغاز خواهد شد. روس ها برای این کار آماده هستند، اما ما آماده نیستیم."
ماکرون در ماه فوریه گفت که اتحادیه اروپا با ایجاد "ائتلاف نهم برای حملات عمیق" یعنی تامین موشک‌های میان‌برد و دوربرد اوکراین موافقت کرده است. او همچنین گفت که فرانسه برای جلوگیری از "پیروزی روسیه در این جنگ" هر کاری انجام خواهد داد. به گفته وی، رهبران کشورهای غربی در مورد امکان اعزام نیرو به اوکراین گفتگو کرده اند، هنوز اجماع حاصل نشده است، "اما هیچ چیز را نمی توان رد کرد." مکرون در اوایل ماه مارس در دیدار با رهبران مخالفان بار دیگر تاکید کرد که فرانسه "هیچ محدودیت و خط قرمزی" در مورد کمک به اوکراین ندارد.
سخنان مکرون مورد انتقاد شدید تعدادی از شرکای ناتو از جمله آلمان و همچنین نیروهای سیاسی در خود فرانسه قرار گرفت. رهبران همه احزاب سیاسی، رئیس جمهور فرانسه را متهم به کشاندن پاریس به درگیری، سبکسری کردند و همچنین او را به خاطر عدم مشورت با پارلمان در مورد این موضوعات مورد سرزنش قرار دادند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | واکنش تحسین‌برانگیز راننده‌های ایرانی هنگام شنیدن صدای آژیر آمبولانس