52 درصد ظرفیت سد‌های کشور پُر آب شد / کاهش 17 درصدی ورودی آب به سد‌ها نسبت به سال گذشته


52 درصد ظرفیت سد‌های کشور پُر آب شد / کاهش 17 درصدی ورودی آب به سد‌ها نسبت به سال گذشته

ایرنا: میزان پرشدگی سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۲) تا ۵ فروردین ماه امسال به طور میانگین به ۵۲ درصد افزایش یافت، در حالی که نسبت به سال آبی گذشته ۴ درصد افت را نشان می‌دهد. بارش‌های اخیر گرچه هنوز تاثیر مثبتی در حجم آب...

52 درصد ظرفیت سد‌های کشور پُر آب شد / کاهش 17 درصدی ورودی آب به سد‌ها نسبت به سال گذشته

ایرنا: میزان پرشدگی سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۲) تا ۵ فروردین ماه امسال به طور میانگین به ۵۲ درصد افزایش یافت، در حالی که نسبت به سال آبی گذشته ۴ درصد افت را نشان می‌دهد.

بارش‌های اخیر گرچه هنوز تاثیر مثبتی در حجم آب موجود در سدهای کشور نداشته است، اما در کل میزان پرشدگی سدهای کشور را که در پایان سال ۱۴۰۲ ۴۷ درصد بود را افزایش داد و تا روز تا پنجم فروردین سال جاری به ۵۲ درصد رساند.

بر اساس گزارش جدید شرکت مدیریت منابع آب ایران میزان آب ورودی به سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۲) نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته (ابتدای مهر ۱۴۰۱ تا آخر شهریور ۱۴۰۲) با کاهش ۱۷ درصدی همراه شده است.

همچنین از ابتدای سال آبی جاری تا ۵ فروردین ماه ۱۶ میلیارد و ۳۴۰ میلیون متر مکعب آب وارد سدها شده است، در حالی که سال گذشته این عدد ۱۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون متر مکعب بوده است.

میزان خروجی آب از سدها از ابتدای سال آبی جاری تا ۵ فروردین ماه در حالی به ۱۲ میلیارد و ۴۱۰ میلیون متر مکعب رسیده که این رقم در سال آبی گذشته ۱۲ میلیارد و ۵۰ میلیون متر مکعب بوده که ۳ درصد رشد را نشان می‌دهد.

حجم آب موجود در سدها نیز از ابتدای سال آبی جاری تا ۵ فروردین به رقم ۲۵ میلیارد و ۶۴۰ میلیون متر مکعب رسید. این میزان در سال آبی گذشته (ابتدای مهر ۱۴۰۱ تا آخر شهریور ۱۴۰۲) ۲۶ میلیارد و ۷۵۰ میلیون متر مکعب بوده که ۴ درصد کاهش دارد.

لینک کوتاه کپی لینک

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!