مراقب دزدان نوروزی باشید


مراقب دزدان نوروزی باشید

تشکیل صدها پرونده مفاسد اقتصادی طی ایام نوروز در کشور

مراقب دزدان نوروزی باشید

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از مهر؛ سردار حسین رحیمی ظهر شنبه در قرارگاه تأمین نظم و امنیت نوروزی در ساری با بیان اینکه پلیس امنیت اقتصادی با تشکیل قرارگاه انتظامی «امین» به استقبال نوروز رفته است و در تعطیلات این پلیس مانند دیگر پلیس‌های تخصصی فعال است و تعطیلی ندارد، گفت: این قرارگاه در وهله نخست مقابله با احتکار، قاچاق کالا، خودروهای شوتی، اخلالگران در نظام اقتصادی، مقابله با پولشویی و مقابله با زمین خواری که نوروز در استان‌های شمالی رونق بیشتری می‌گیرد، می‌پردازد.

سردار رحیمی با تاکید براینکه هجوم زمین‌خواران به شمال در ایام تعطیلات نوروزی بیشتر می‌شود، افزود: متخلفان از فرصت به دست آمده از تعطیلات عید به خرید، ساخت و ساز و تغییر کاربری اراضی کشاورزی و منابع طبیعی می‌پردازند.

وی ادامه داد: با تخریب کنندگان عرصه‌های ملی، زمین‌های کشاورزی و سودجویان در ایام تعطیلات عید نوروز برخورد قاطع می‌شود.

سردار رحیمی گفت: با راه اندازی قرارگاه امین هم اکنون صدها پرونده مفاسد اقتصادی با عناوین مختلف با مرکزیت استان‌ها تشکیل شده و دست بررسی کارشناسان است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا افزود: افراد سودجو همیشه به دنبال اهداف شوم خودشان هستند و با توجه به وضعیت فعلی جامعه ضرورت دارد دستگاه‌ها به وظایف خودشان عمل کنند، یکی از این دستگاه‌ها که به طور جدی به مساله مبارزه با قاچاق کالا و ارز می‌تواند کمک کند، انتظامی کل کشور است.

مراقب دزدان نوروزی باشید

وی با اشاره به اینکه رکن اصلی برقراری نظم و امنیت در داخل کشور پلیس است گفت: پلیس با تمام امکانات در سطح کشور برای برقرای نظم و امنیت به کار برده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با بیان اینکه از ابتدای اجرای طرح تأمین نظم و امنیت افزایش ۱۸ درصدی تماس با پلیس را بعنوان یک مرجع داشتیم، افزود: دیروز افزایش ۹ درصدی ورودی مسافران به استان، کاهش ۱۷ درصدی سرقت و کاهش ۱۵ درصدی تصادفات را داشته‌ایم.

سردار رحیمی با بیان اینکه از ابتدای طرح نوروز کاهش ۶۵ درصدی فوتی‌های ناشی از تصادف را شاهد بودیم گفت: جدای از مشهد استانی را در سطح کشور نداریم که همانند مازندران پذیرای حجم زیادی از مسافر باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رئیسی دستور داده تا 3 میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود