یوروکلیر درآمد حاصل از دارایی های مسدود شده روسیه را نزد خود نگه می دارد


یوروکلیر درآمد حاصل از دارایی های مسدود شده روسیه را نزد خود نگه می دارد

روزنامه پولیتیکو با استناد به اسناد گزارش می دهد که اتحادیه اروپا تصمیم گرفته است 5 میلیارد یورو از درآمد دارایی های مسدود شده روسیه را برای پرداخت هزینه درگیری های حقوقی با روس ها نزد خود نگه دارد.

به گزارش اسپوتنیک، گاردین پیشتر گزارش داده بود که اتحادیه اروپا در حال بحث در مورد حفظ بخشی از درآمد حاصل از دارایی های مسدود شده روسیه در اتحادیه برای استفاده احتمالی از آنها در آینده برای اختلافات حقوقی با روسیه است.
در مطلب این نشریه می آید: "یوروکلیر مجوز حفظ درآمد حاصل از سرمایه گذاری دارایی های روسیه را در سال های 2022 و 2023 دریافت کرد، پنج میلیارد یورو. این ذخیره ای است که به شما امکان می دهد مطالبات فعلی و بالقوه را در روسیه و جاهای دیگر پرداخت کنید."
در همان زمان، همانطور که وزیر دادگستری اوکراین، دنیس مالیوسکا، اظهار داشت، او اطلاعاتی در مورد این ذخیره 5 میلیارد یورویی دریافت نکرد.
او افزود: "این پول زیادی است که بتوان یک حائل بود."
خاطرنشان می شود که یوروکلیر همچنین می تواند 10٪ از درآمدهای دریافتی پس از 15 فوریه 2024 را برای ارائه تضمین های بیشتر استفاده کند. به عنوان آخرین راه حل، این سیستم ممکن است از اتحادیه اروپا بخواهد که بودجه اضافی در اختیارش بگذارد.
این روزنامه به نقل از یک مقام اتحادیه اروپا گفت: "اگر خطرات قانونی تا سال 2027 محقق نشود، یوروکلیر باید 10 درصد را به اتحادیه اروپا بسپارد. اما نه 5 میلیارد درآمد دریافتی در سال 2022 و 2023".
پس از آغاز عملیات ویژه در اوکراین، اتحادیه اروپا و کشورهای G7 تقریبا نیمی از ذخایر ارزی روسیه را به میزان حدود 300 میلیارد یورو مسدود کردند. حدود 200 میلیارد یورو در اتحادیه اروپا است که عمدتاً در حساب های Euroclear بلژیکی - یکی از بزرگترین سیستم های تسویه و تسویه در جهان است. اتحادیه اروپا در حال بررسی راه های استفاده از دارایی های مسدود شده روسیه برای تامین مالی بازسازی اوکراین است. بانک مرکزی اروپا هشدار داد که این امر می‌تواند در درازمدت خطرات اعتباری را برای پول اروپا به همراه داشته باشد و خواستار "نگریستن فراتر از این درگیری جداگانه" و جستجوی راه‌های دیگر برای تامین مالی کی یف شد.
کرملین اعلام کرد که اتخاذ چنین تصمیماتی "گام دیگری در نقض تمامی قواعد و هنجارهای حقوق بین الملل خواهد بود." وزارت خارجه روسیه مسدود کردن دارایی های این کشور در اروپا را سرقت خواند و خاطرنشان کرد که اتحادیه اروپا نه تنها دارایی های افراد خصوصی، بلکه دارایی های دولتی روسیه را نیز هدف قرار داده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طلوع خدا