بازدید 22 هزار گردشگر از غار علیصدر


بازدید 22 هزار گردشگر از غار علیصدر

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر گفت: از ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تا ۴ فروردین ۱۴۰۳، بیش از ۲۲ هزار گردشگر از غار علیصدر بازدید کردند.

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر گفت: از ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تا ۴ فروردین ۱۴۰۳، بیش از ۲۲ هزار گردشگر از غار علیصدر بازدید کردند.

به گزارش «دنیای سفر»، کریم ملکی افزود: در طول این مدت تلاش شده تا خدمات مناسبی به مسافران و گردشگران نوروزی ارائه داده شود.

وی با اشاره به فروش اینترنتی بلیت غارعلیصدر اظهار کرد: مسافران می توانند از گیشه های فروش بلیت در اماکن تاریخی و گردشگری همدان از جمله آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، گنج نامه و تپه هگمتانه و نیز دفاتر خدمات مسافرتی بلیت غارعلیصدر را تهیه کنند.

ملکی از امکان خرید بلیت اینترنتی در هتل ها خبر نیز خبر داد و بیان کرد: گردشگران می توانند با مراجعه به سایت https://ticket.alisadr.com به صورت اینترنتی بلیت غار را تهیه و ساعت بازدید خود را مشخص کنند.

وی مطرح کرد: این مجموعه تا پایان تعطیلات همه روزه از ۸ صبح تا بعد از افطار پذیرای مسافران و گردشگران نوروزی است اما بلیت فروشی فقط تا ساعت ۱۸ انجام خواهد شد و توصیه می شود گردشگران صبح را برای بازدید از غار انتخاب کنند.

ملکی با بیان اینکه مرکز خدمات گردشگری این شرکت در شهر همدان آماده ارائه خدمات به مسافران است، گفت: این مرکز واقع در میدان عاشورا شهر همدان(ساختمان سابق نمایشگاه بین المللی) مستقر شده و مسافران و گردشگران در طول سال می توانند با مراجعه به این مرکز از خدمات آن بهره مند شوند.

وی افزود: در این مرکز و هم چنین در غارعلیصدر با همکاری انجمن راهنمایان گردشگری استان از ظرفیت راهنماهای توانمند گردشگری برای معرفی بهتر استان و ارائه خدمات به مسافران استفاده شده و همه روزه تعدادی از راهنمایان گردشگری استان توضیحات لازم را به بازدیدکنندگان غار ارائه می دهند.

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر همراهی شورا و دهیاری روستای علیصدر و نیز مردم این روستا را بی نظیر دانست و اظهار کرد: به طور قطع میزبانی شایسته از مسافران با همراهی مردم روستای علیصدر رقم خواهد خورد.

وی ضمن دعوت از همه گردشگران و مسافران برای بازدید از غار زیبای علیصدر، گفت: ما همه تلاش خود را انجام داده ایم تا زیباترین خاطره نوروزی مسافران در غار علیصدر رقم بخورد.

بازدید 22 هزار گردشگر از غار علیصدر

غار علیصدر کجاست؟

غار علیصدر مهم ترین جاذبه شهر همدان و بزرگ ترین غار آبی دنیاست و هر ساله به خصوص در بهار و تابستان بسیاری برای دیدنش راهی این شهر می شوند.

غار علیصدر یکی از بی نظیر ترین و خوش منظره ترین غارهای طبیعی قابل قایقرانی جهان است که در روستای علیصدر از توابع بخش گل تپه در شهرستان کبودرآهنگ و ۷۵ کیلومتری شمال غربی شهر همدان قرار دارد. این غار در ارتفاع ۱۹۰۰ متر از سطح دریا واقع شده است.

غار علیصدر همدان

سقف غار که در برخی قسمت ها تا ۱۰ متر از سطح آب ارتفاع دارد، پوشیده از رسوبات کربنات کلسیم خالص و مخلوط با عناصر شیمیایی دیگر است. این رسوبات استلاگمیت هایی با فرم های جذاب ایجاد کرده اند و در کف غار و جاهایی که آب وجود ندارد، نیز استلاگمیت ها منظره زیبایی بوجود آورده اند.

منشأ آب غار علیصدر از کجاست؟

منشأ آب غار چشمه های زیرزمینی و علاوه بر آن، ریزش های جوی است که به صورت قطرات آب از دیواره ها و سقف غار به درون آب می ریزد. در کل این غار عظیم از طریق فرسایش و ایجاد حفره های ریز در توده سنگ های آهکی و به هم پیوستن تدریجی این حفره ها در طی سالیان طولانی ایجاد شده است.

بزرگ ترین غار آبی جهان

غار علیصدر که بزرگ ترین غار آبی جهان به شمار می رود، در ۱۵ دی ۱۳۸۷ در فهرست میراث طبیعی ایران به ثبت رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول