سوء استفاده جنسی سیستماتیک از زنان فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی


سوء استفاده جنسی سیستماتیک از زنان فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی

امیر آویوی سرتیپ ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی، گفت: یک مقام وزارت خارجه آمریکا، (رژیم) اسرائیل را به سوء استفاده جنسی سیستماتیک از زنان فلسطینی متهم کرده است.

سرتیپ ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی در مصاحبه با شبکه رادیویی صهیونیستی اف ام ۱۰۳، بدون اشاره به نام این مقام آمریکایی، وی را «مسئول پرونده (رژیم) اسرائیل – فلسطین» در وزارت خارجه آمریکا معرفی کرد.

آویوی با اشاره به گفت وگوی خود با این مقام آمریکایی، اظهار کرد: وی به من اعلام کرد که سازمان ملل شواهد سوء استفاده جنسی سیستماتیک (رژیم) اسرائیل را به این رژیم ارائه داده است.

سرتیپ ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه مصاحبه خود با این شبکه رادیویی صهیونیستی در پاسخ به این پرسش که آیا سخنان این مقام آمریکایی موضع رسمی دولت این کشور محسوب می‌شود؟، گفت: به هر حال وی یک مقام دولتی ایالات متحده است که مسئول پرونده اسرائیل – فلسطین در وزارت خارجه این کشور نیز است و به عقیده من سخنانی که از دهان وی بیرون می‌آید، موضع رسمی دولت آمریکا است.

به گزارش ایرنا، هیاتی از کارشناسان سازمان ملل پیشتر در بیانیه‌ای اعلام کردند که شواهدی در دست دارند که حاکی از آزار جنسی زنان و مردان فلسطینی در جریان یورش به خانه‌های فلسطینیان، در ایستگاه‌های بازرسی و بازداشتگاه‌ها (رژیم) اسرائیل است.

هیات کارشناسان سازمان ملل در این بیانیه‌، تاکید کردند: از نهادها، سازمان‌های مردم نهاد و همچنین مصاحبه‌های مستقیم، اطلاعات موثقی دریافت کرده‌اند که حکایت آزار جنسی علیه مردان و زنان فلسطینی در جریان یورش به خانه‌های فلسطینیان، در ایستگاه‌های بازرسی و بازداشتگاه‌های (رژیم) اسرائیل است.

سوء استفاده جنسی سیستماتیک از زنان فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی

هیات کارشناسان سازمان ملل در این بیانیه خواستار انجام تحقیقات کامل و رسیدگی به این مساله شدند و افزودند: این موارد را با وزارت دادگستری و دادستان کل نظامی (رژیم) اسرائیل نیز در میان گذاشته‌اند.

گروهی از کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل متحد نیز پیشتر ارتش (رژیم) اسرائیل را به اتهام اعدام و تجاوز جنسی علیه فلسطینیان در غزه محکوم کردند.

کارشناسان مستقل وابسته به شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای در واکنش به اعدام غیرنظامیان فلسطینی و تجاوز جنسی علیه زنان و کودکان غزه، این اقدامات را «نقض فاحش حقوق بشر» دانسته و تاکید کردند که این امر بر سایر انتقادها و نگرانی‌ها از تهاجم اسرائیل در غزه همزمان با آماده سازی آن برای حمله به رفح می‌افزاید.

این گروه در ادامه اضافه کرد که از قرائت گزارش‌هایی مبنی بر کشتار زنان و کودکان فلسطینی حتی با وجود در دست داشتن پارچه سفید (به نشانه صلح) شگفت زده شده‌اند.

کارشناسان در این خصوص گفتند: «ما به‌ویژه از گزارش‌هایی مبنی بر تجاوز به زنان و دختران فلسطینی در بازداشتگاه و تفتیش بدنی آنها توسط افسران مرد ارتش اسرائیل ناراحت هستیم.»

در این بیانیه همچنین نسبت به انتشار عکس زنان فلسطینی در شرایط تحقیرآمیز توسط سربازان اسرائیلی انتقاد شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی