بورل دلیل حمایت اتحادیه اروپا از اوکراین را توضیح داد


بورل دلیل حمایت اتحادیه اروپا از اوکراین را توضیح داد

رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا، گفت که اتحادیه اروپا از اوکراین حمایت می کند نه به خاطر عشق به مردم اوکراین، بلکه به این دلیل که به نفع خودش است.

به گزارش اسپوتنیک، جوزپ بورل در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی ان ان گفت: "ما نمی توانیم اجازه دهیم روسیه در این جنگ پیروز شود. در غیر این صورت به منافع آمریکا و اروپا آسیب جدی وارد می شود. این فقط در مورد سخاوت نیست. این در مورد حمایت از اوکراین نیست زیرا ما مردم اوکراین را دوست داریم. این به نفع خود ماست. و این نیز به نفع ایالات متحده به عنوان یک بازیگر جهانی است."
روسیه پیش از این یادداشتی به کشورهای ناتو درباره ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می‌کنند". سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه دیمیتری پسکوف خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
روسیه در 24 فوریه 2022 عملیات نظامی ویژه ای را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال توسط رژیم کی یف مورد آزار و نسل کشی قرار گرفته اند" خواند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج