سازمان ملل قطعنامه اتخاذ شده درباره غزه را اجباری خواند


سازمان ملل قطعنامه اتخاذ شده درباره غزه را اجباری خواند

معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در نشستی خبری گفت: "قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که روز دوشنبه درباره آتش‌بس در نوار غزه در ماه رمضان تصویب شد، الزامی است."

به گزارش اسپوتنیک، فرحان حق تاکید کرد: "تمام قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد حقوق بین الملل است و این قطعنامه حقوق بین الملل مانند قطعنامه های دیگر است، بنابراین به اندازه قوانین بین المللی الزام آور است."
اوایل روز دوشنبه، شورای امنیت سازمان ملل متحد برای اولین بار از 7 اکتبر قطعنامه‌ای را تصویب کرد که در آن خواستار آتش‌بس فوری در نوار غزه برای ماه رمضان شد که منجر به آتش‌بس پایدار بلندمدت می‌شود. 14 کشور رای موافق و ایالات متحده رای ممتنع دادند. متن قطعنامه، آتش بس را به آزادی ربوده شدگان که سدی برای اسرائیل است مرتبط نمی کند.
دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل پیشتر گفته بود که ایالات متحده از موضع ثابت خود در قبال جنگ در نوار غزه فاصله گرفته و افزوده است که این اقدام به تلاش های نظامی اسرائیل و چشم انداز بازگرداندن گروگان ها آسیب می زند. این دفتر اضافه کرد که با توجه به تغییر موضع آمریکا، نتانیاهو تصمیم گرفت هیئتی بلندپایه به واشنگتن اعزام نکند تا در مورد عملیات برنامه ریزی شده در رفح در جنوب نوار غزه برای از بین بردن باقیمانده گردان های جنبش رادیکال فلسطینی حماس گفتگو کنند.
اسرائیل کاتز وزیر خارجه اسرائیل نیز به نوبه خود گفت که ارتش اسرائیل تا زمانی که همه گروگان ها آزاد نشوند، جنگ در نوار غزه را متوقف نخواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا