کامالا هریس: حمله به رفح اشتباه است


کامالا هریس: حمله به رفح اشتباه است

معاون رئیس‌جمهور آمریکا به رژیم صهیونیستی هشدار داده است که حمله به رفح می‌تواند تبعات سنگینی برای این رژیم به همراه داشته باشد.

کامالا هریس: حمله به رفح اشتباه است

به گزارش راهبرد معاصر، کامالا هریس، معاون جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا ضمن اشتباه خواندن اقدام رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح عنوان کرده است: حمله اسرائیل به رفح با تبعاتی برای این دولت همراه خواهد بود.

هریس در جریان مصاحبه‌ای با شبکه ای‌بی‌سی نیوز عنوان کرد که حمله «اسرائیل» به رفح برای این رژیم «عواقب» خواهد داشت. رفح شهری در مرز جنوبی غزه با مصر است که در حال حاضر حدود 1.4 میلیون نفر فلسطینی ساکن آن هستند. به گفته سازمان ملل اکثر فلسطینی‌های آواره از ابتدای جنگ میان حماس و رژیم صهیونیستی از تاریخ 7 اکتبر به این شهر پناه برده‌اند.

هریس در جریان این مصاحبه عنوان کرد: ما در گفت‌و گوهای متعدد به صراحت گفته‌ایم که هر گونه عملیات نظامی بزرگ در رفح یک اشتباه بزرگ محسوب می‌شود. معاون بایدن با تاکید بر اینکه مناطق مختلف جنگی در غزه را مورد بررسی قرار داده و عنوان کرد: من نقشه‌ها را مطالعه کرده‌ام، ساکنان رفح جایی برای رفتن ندارند.

هشدار هریس در حالی مطرح می‌شود که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اوایل این ماه عنوان کرد که طرح حمله به رفح را تایید کرده است.

وی ادعا کرده است ورود به رفح جهت از بین بردن حماس اقدامی کاملا ضروری است. نتانیاهو در توجیه حمله خود به رفح عنوان کرده که غیرنظامیان فلسطینی را از این منطقه به سمت «جزایر بشردوستانه» منتقل خواهد کرد.با این حال مواضع نتانیاهو در این رابطه با انتقاد شدید ایالات متحده به عنوان اصلی‌ترین متحد این رژیم همراه بوده است./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!