آماده باش مدیریت بحران برای وزش باد شدید در تهران


آماده باش مدیریت بحران برای وزش باد شدید در تهران

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: هشدارهای لازم از سوی سازمان مدیریت بحران شهر تهران صادر شده و عوامل در مناطق ۲۲گانه پایتخت در حال آماده‌باش هستند.

به گزارش مشرق، علی نصیری، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، درخصوص هشدارهای اعلام شده از سوی هواشناسی درباره شرایط اقلیمی روزهای آینده اظهار کرد: برای روز دوشنبه ۶ فروردین ۱۴۰۳ از سوی سازمان هواشناسی هشدار نارنجی مبنی بر بارش باران، آبگرفتگی و سیلاب در تهران صادر شده است.

وی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه ادامه داد: از شهروندان می‌خواهیم از مراجعه و اقامت در مجاورت رودخانه‌ها و روددره‌ها از جمله کن، درکه، فرحزاد، دربند و دارآباد خودداری کنند. به طور کلی فردا روز مناسبی برای مراجعه به مناطق تفرجگاهی شهر نیست.

نصیری با بیان اینکه شهروندان از مراجعه به پارک‌های مجاور رودخانه و روددره‌ها هم خودداری کنند، عنوان کرد: از اطراق در پارک‌هایی مانند بوستان نهج‌البلاغه، جوانمردان و جمشیدیه که در نقاط حساس قرار دارند هم باید پرهیز شود. همچنین از مردم می‌خواهیم تا حد ممکن از ترددهای غیرضروری جلوگیری کنند. ضمن اینکه عدم مراجعه به محل‌های تفریحی و رستوران‌های واقع در دربند، درکه و فرحزاد که مورد تهدید خطر سیل قرار دارد، هم از مواردی است که باید رعایت شود.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به اینکه وزش باد شدید و طوفان همزمان با بارش باران در هشدارهای هواشناسی پیش‌بینی شده است، اظهار داشت: از پایتخت نشینان می‌خواهیم از حضور در محل نصب بیلبوردهای تبلیغاتی و سازه‌های موقت مانند داربست‌ها پرهیز کنند.

وی با پرداختن به هشدارهای هواشناسی تاکید کرد تفریحات روباز آبی مانند قایقرانی در دریاچه چیتگر و پارک ارم باید تعطیل شود و گفت: هشدارهای لازم از سوی سازمان مدیریت بحران شهر تهران صادر شده و مدیران و شهرداران مناطق ۲۲ گانه پایتخت به همراه همکاران فعال در حوزه خدمات شهری و تمام دستگاه‌های ذی‌ربط در حال آماده‌باش هستند.

نصیری با بیان اینکه هشدارهای لازم با نصب بنر، ارسال اطلاعیه در فضای مجازی، هماهنگی با گروه‌های مردمی و... داده شده است، خاطرنشان کرد: هشدار بررسی ایمنی فضاهای مربوط به مدیریت شهری صادر شده و تلاش می‌کنیم حوادث احتمالی را به حداقل ممکن برسانیم.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اذعان کرد: اگر شهروندان شاهد صحنه‌ای مانند شکستگی درختان یا سقوط داربست، آبگرفتگی و … بودند فورا با سامانه ۱۳۷ تماس بگیرند. در صورت مشاهده حوادث انسانی نیز با شماره ۱۱۵ ارتباط برقرار کنند.

به گفته وی با توجه به اینکه بارش‌های بهاری در مدت کوتاه با شدت بسیار زیاد رخ می‌دهد، اگر نکات ایمنی در زمان بارش رعایت نشود امکان ایجاد خسارت و به راه افتادن سیل وجود خواهد داشت.

نصیری در پایان با بیان اینکه اگر شهر خلوت باشد تردد نیروهای امدادرسان و خدمات شهری سریع‌تر خواهد بود، تصریح کرد: پایش دوربین‌ها، رصد شهر و آماده‌باش نیروها تا پایان بارش و ثابت شدن شرایط جوی ادامه خواهد داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آب و هوا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شبکه دختران چتربت چگونه کار می‌کرد؟ + ویدئو