احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها در تهران


احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها در تهران

معاون فرماندار تهران با اعلام هشدار نسبت به وقوع سیلاب، از مردم خواست از اتراق و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل های تهران خودداری کنند.

احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها در تهران

به گزارش راهبرد معاصر، سعید بشیری معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تهران با اشاره به هشدار نارنجی هواشناسی تهران مبنی بر بارش باران، وزش باد شدید، در نقاط مستعد تگرگ و رخداد مه و کاهش دما گفت: از یکشنبه شب ۱۴۰۳/۰۱/۰۵ تا پیش از ظهر سه شنبه ۱۴۰۳/۰۱/۰۷ در تهران احتمال وزش باد شدید، خیزش گردو خاک، بارندگی، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها، آب‌گرفتگی معابر عمومی، خطر صاعقه، اختلال در فعالیت ناوگان حمل و نقل هوایی و جاده‌ای به ویژه در جاده‌های کوهستانی از جمله محور سولقان، ارتفاعات امام زاده داود (ع) و وردیج و واریش پیش بینی شده است.

بشیری افزود به هموطنان توصیه می‌شود ضمن پرهیز از سفرهای غیر ضروری بویژه در گردنه‌های برف گیر، پرهیز از کوهنوردی، اجتناب از پرواز با چتربال و هواپیمای آموزشی، مجهز بودن خودروها به وسایل زمستانی در مناطق سردسیر، از توقف و تردد در حاشیه رودخانه و مسیل‌ها از جمله حوزه آبریز کن و محور سولقان- امامزاده داود (ع) جدا خودداری نمایند.

وی در ادامه در خصوص احتمال آب‌گرفتگی و بالا آمدن آب رودخانه‌ها نیز هشدار داد و عنوان کرد: شهروندان به هیچ عنوان در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها توقف نداشته باشند و دستگاه‌های اجرایی نسبت به لایروبی کانال‌ها و پاک سازی آب روها اطمینان حاصل کنند.

بشیری تصریح نمود توصیه اکید ما به هموطنان و مسافران نوروزی این است که از اتراق و تردد کنار رودخانه‌ها، رود دره‌ها و مسیل‌ها به طور جدی اجتناب کنند و به تابلوهای هشدار سیل توجه ویژه ای داشته باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تهران با تاکید برضرورت حفظ آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امداد رسان، به شهروندان تهرانی نیز توصیه نمود ضمن اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، در فعالیت‌های اجرایی در فضای باز احتیاط کافی را داشته باشند./ مهر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان