دلیل اظهارات مکرون درباره اعزام نیرو به اوکراین چیست؟


دلیل اظهارات مکرون درباره اعزام نیرو به اوکراین چیست؟

لاوروف: مکرون می‌خواهد با صحبت درباره اعزام نیرو به اوکراین، آمریکا را خشنود کند.

به گزارش اسپوتنیک، وزیر امور خارجه روسیه گفت: امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، با اعلام احتمال اعزام نیرو به اوکراین، به دنبال "راضی کردن" رهبری ایالات متحده و همچنین تحریک متحدان ناتو است؛ اقدامات وی به برنامه هایی برای ایجاد "خود مختاری استراتژیک" برای اروپا مربوط نمی شود. لاوروف در فیلم مستند "بلگراد" که به بیست و پنجمین سالگرد تجاوز ناتو به یوگسلاوی اختصاص دارد، در این خصوص صحبت کرد.
لاوروف خاطرنشان کرد: اکنون، اگر ماکرون و اصرار او را در نظر بگیریم که "این امکان وجود دارد که ما نیروهای زمینی به اوکراین بفرستیم"، این دیگر مربوط به "خود مختاری استراتژیک" نیست، بلکه به منظور "راضی کردن" ایالات متحده در همان زمان برای تحریک متحدان خود در اتحاد آتلانتیک شمالی است.
وزیر امور خارجه گفت: رهبران کنونی کشورهای اروپایی منافع ملی کشورهای خود را در اولویت نمی‌دانند و آنها را تابع "خواسته جمعی غربی" می‌دانند.
وی بیان داشت: اروپا کاملا زیر دست آمریکا افتاده است. استقلالی وجود ندارد. تمام مکالمات مکرون در چند سال گذشته که او به طور دوره‌ای آنها را در فضای رسانه‌ای درباره ایجاد نوعی "استقلال استراتژیک" منتشر می کند، "بیهوده" بودند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه