آمریکا شش پهپاد حوثی را بر فراز دریای سرخ خنثی کرد


آمریکا شش پهپاد حوثی را بر فراز دریای سرخ خنثی کرد

وثی ها پنج موشک بالستیک ضد کشتی را به منطقه ای شلیک کردند که کشتی موتوری هوانگ پو با پرچم پاناما و متعلق به چین در حال شناوری بود.

به گزارش اسپوتنیک، فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) در شبکه اجتماعی "ایکس" گزارش داد که ایالات متحده به شش هواپیمای بدون سرنشین جنبش شیعه انصارالله (حوثی‌ها) که در شمال یمن بر فراز دریای سرخ در حال پرواز بودند، حمله کرد.
در بیانیه منتشره آمده است:" بین ساعت 6:50 تا 9:50 صبح به وقت صنعا (مطابق با وقت مسکو)، نیروهای آمریکایی از جمله ناو یو اس اس کارنی (DDG 64)، به شش هواپیمای بدون سرنشین حوثی (پهپاد) بر فراز دریای سرخ جنوبی حمله کردند.
پنج پهپاد به دریای سرخ سقوط کردند و یک پهگاد به سمت مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در یمن پرواز کرد. این پهپادها تهدیدی مستقیم برای ایالات متحده، ائتلاف و کشتیرانی تجاری در منطقه هستند و نابودی آن ها حتمی است".
به گفته فرماندهی مرکزی ایالات متحده، حوثی ها پنج موشک بالستیک ضد کشتی را به منطقه ای شلیک کردند که کشتی موتوری هوانگ پو با پرچم پاناما و متعلق به چین در حال شناوری بود.
همانطور که اشاره شد، یکی از موشک‌ها مستقیماً به سمت کشتی شلیک شد. کشتی دچار حداقل آسیب شد و بروز حریق در کشتی ظرف 30 دقیقه خاموش شد. هیچ تلفاتی گزارش نشده است، کشتی شناوری خود را ادامه داد».
شایان ذکر است، حوثی ها گفته اند که اقدامات آنها در دریای سرخ با هدف کمک به فلسطینیان در نوار غزه انجام می شود و استدلال می کنند که آنها مانع آزادی کشتیرانی در منطقه نمی شوند. کشورهای عربی و مسلمان بارها به آمریکا هشدار داده اند که حمایت بی قید و شرط از اقدامات اسرائیل در نوار غزه منجر به گسترش درگیری در سراسر منطقه می شود.
ایالات متحده و بریتانیا از اواسط ژانویه حملاتی را علیه اهداف حوثی انجام داده اند و آن را پاسخی به تهدیدات علیه آزادی کشتیرانی در دریای سرخ می دانند. محمد علی الحوثی، یکی از اعضای شورای عالی سیاسی انصارالله، این حملات را بربریت تروریستی و تهاجم عمدی و غیرموجه خواند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی