این کار داعش نیست؛ اظهار نظر کارشناسان در مورد حمله تروریستی در تالار کروکوس سیتی


این کار داعش نیست؛ اظهار نظر کارشناسان در مورد حمله تروریستی در تالار کروکوس سیتی

کارشناسان عرب اظهار کردند که حمله تروریستی در تالار کروکوس سیتی، کار داعش نیست.

اکرم خریف، کارشناس امنیتی الجزایری، کارشناس مسائل دفاعی و مبارزه با تروریسم به اسپوتنیک گفت که ادعای دخالت منتسب به گروه تروریستی داعش* صحت ندارد. به نظر او، سبک جنایت "کلاسیک" است و به آمادگی غربی نزدیک‌تر است.
وی خاطرنشان کرد: صحنه‌هایی از فیلم‌های پخش شده نشان می‌دهد که مجرمان هرگز در ردیف‌های گروه‌هایی در شمال آفریقا و خاورمیانه آموزش ندیده‌اند و نحوه حمل سلاح و حرکت آنها به احتمال زیاد به آموزش کلاسیک کشورهای غربی نزدیک‌تر است.
غسان یوسف، کارشناس سیاسی سوری نیز معتقد است که حمله تروریستی در مسکو در درجه اول ساخته غرب است. دخالت هیچ سازمان یا کشوری در حمله تروریستی که در مسکو رخ داد، غرب را از مسئولیت سلب نمی کند.
وی در اظهاراتی به اسپوتنیک افزود که همه اینها با هماهنگی سازمان های اطلاعاتی غرب به ویژه ایالات متحده انجام می شود. به گفته این تحلیلگر، هشداری که در 7 مارس در مورد احتمال حملات افراط گرایان به مناطق پرتجمع صادر شد، آگاهی واشنگتن را در مورد این حمله تروریستی ثابت می کند. باید واشنگتن و سرویس اطلاعاتی آمریکا را به دلیل جذب افراد برای انجام این حمله تروریستی به مسکو به دلیل عملیات نظامی روسیه در اوکراین مقصر دانست.
وی گفت: امروز باید این اتهام را متوجه آمریکا کرد که از تروریسم و افراط گرایی حمایت می کند و سازمان های تروریستی جهانی را رهبری می کند. این کارشناس سیاسی سوری تاکید کرد: این حمله تروریستی از منبع غربی اما با استفاده از ابزار تروریستی انجام شده است.
*داعش ( دولت اسلامی) گروه تروریستی و ممنوعه در روسیه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ جشن الفبا کلاس اول عمو مسعود