جزئیات جدیدی از دستگیری عاملان حمله تروریستی مسکو


جزئیات جدیدی از دستگیری عاملان حمله تروریستی مسکو

عاملان حمله تروریستی تالار کروکوس سیتی از دونفر به نام های "دستیار واعظ" و "تاکسی عبدالله" نام بردند.

به گزارش اسپوتنیک، جزئیات جدیدی از دستگیری دو تن از عاملان حمله تروریستی تالار کروکوس سیتی مسکو مشخص شد. آنها از دونفر به نام های "دستیار واعظ" و "تاکسی عبدالله" نام بردند.
زبان روسی آنها بسیار ضعیف است (یا وانمود می کنند که بد صحبت می کنند) و یکی از آنها از طریق مترجم زبان تاجیکی ارتباط برقرار می کند.
عاملان حمله تروریستی تالار کروکوس سیتی مسکو گفتند که این حمله تروریستی را "برای دریافت پول" انجام دادند. فردی "بدون نام و نام خانوادگی" از طریق تلگرام با آنها تماس گرفت و خود را "دستیار واعظ" معرفی کرد و مبلغ هنگفتی را برای انجام این کار به آنها پیشنهاد کرد. فرد بازداشت شده نتوانست مبلغ دقیق پیشنهادی را ذکر کند، ابتدا گفت که وعده" نیم میلیون روبل" و سپس در جای دیگر گفت که وعده "یک میلیون روبل" را به آنها داده اند.
یکی از تروریست ها بدون ذکر نام "واعظ" اعتراف کرد که به "درس، خطبه" او گوش داده است.
گفتنی است که 2.5 هفته پیش یکی از تروریست ها از ترکیه بازگشته است، مشخص نیست که آیا او با "واعظ" یا افرادش در آنجا ملاقات کرده است یا خیر.
به گفته آنها، "دستیار واعظ" نیز مختصات محل حمله تروریستی را خودش ارائه کرده، در حالی که تهیه کنندگان سلاح، اسلحه کلاشینکف را در اختیار آنها قرار دادند.
تروریست ها در یک خوابگاه در شمال مسکو با هم زندگی می کردند، آنها تقریباً دوستان قدیمی بودند: حداقل دو نفر از چهار عامل حمله تروریستی فقط "10-12 روز گذشته" را به هم زندگی کرده اند.
آنها اعتراف کردند که ماشینی را که با آن به سمت کروکوس رفتند و سپس با آن سعی در فرار داشتند از یک خانواده خریداری شده بود، "آنها می خواستند در تاکسی کار کنند" و در حین فرار به سمت مرز سلاح ها را دور انداخته اند.
در مجموع از صحنه های بازجویی آنها تصویر منسجمی به دست نمی آید. کاملاً مشخص نیست که دقیقاً چه چیزی این افراد را به هم مرتبط کرده است، با چه انگیزه هایی هدایت شده اند که یکی از خونین ترین حملات تروریستی در تاریخ روسیه را سازماندهی کرده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش کره شمالی به گزارش حقوق بشر آمریکا/ یک دسیسه سیاسی بود