آمار تکان دهنده از تعداد کشته های مسافرت های نوروزی تا امروز


آمار تکان دهنده از تعداد کشته های مسافرت های نوروزی تا امروز

به گزارش رکنا، فرمانده پلیس راه کشور اعلام کرد: متاسفانه ازابتدای طرح نوروزی تاکنون ۳۷۳ نفر از هم وطنان را در تصادفات از دست دادیم. سردار مومنی در مورد حادثه واژگونی اتوبوس در جاده...

به گزارش رکنا، فرمانده پلیس راه کشور اعلام کرد: متاسفانه ازابتدای طرح نوروزی تاکنون ۳۷۳ نفر از هم وطنان را در تصادفات از دست دادیم.

سردار مومنی در مورد حادثه واژگونی اتوبوس در جاده اصفهان_شیراز گفت: علت این حادثه متاسفانه خستگی و خواب آلودگی راننده بوده که منجر به واژگونی اتوبوس شده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه ۵ نفر از هموطنان در این حادثه جان خود را از دست دادند گفت: ۲۴ نفر نیز مصدوم شدند و نکته قابل تامل این است که متاسفانه هم وطنانی که جان خود را از دست دادند از کمربند ایمنی استفاده نکرده بودند و اگر از کمربند ایمنی استفاده میکردند، قطعا این حادثه با این شدت براشان اتفاق نمی افتاد و در زیر اتوبوس قرار نمی گرفتند.

مومنی با تاکید اینکه بارها از شهروندان درخواست کردیم که از کمربند ایمنی استفاده کنند افزود: سرنشینان اتوبوس و خودروهای سواری و به خصوص سرنشینان عقب خودروها می بایست از کمربند ایمنی استفاده کنند و این مهم را جدی بگیرند.

فرمانده پلیس راه کشور با بیان اینکه متاسفانه ازابتدای طرح نوروزی تاکنون ۳۷۳ نفر از هم وطنان را در تصادفات از دست دادیم گفت: این آمار قطعا بیشتر می شود چراکه برخی از مصدومان که در بیمارستانها قرار دارند متاسفانه ممکن است فوت کنند و به این آمار اضافه می شود.

وی ادامه داد: بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر از هموطنان نیز در این چند روز مجروح شدند که حدودا ۱۵ تا ۲۰ درصد از این مجروحان معلول می شوند لذا از مسافران نوروزی خواهش میکنم که حتما قوانین را مراعات کنند.

مومنی با اشاره به اینکه ۴۴ درصد تصادفات در این مدت عدم توجه به جلو بوده است گفت: بخشی از عدم توجه به جلو به استفاده از تلفن همراه در موقع رانندگی مربوط می شود که متاسفانه رانندگان در حین رانندگی از تلفن همراه استفاده می کنند و همچنین در جاده ها ۳۰ درصد از تصادفات از نوع واژگونی بوده که علت آن به خستگی و خواب‌آلودگی، عدم استراحت کافی و شتاب در رانندگی مربوط می شود.

وی با اشاره به اینکه تردد در اکثر محورهای کشور پرحجم اما روان است گفت: مشکل خاصی در این زمینه نداریم.


آمار تکان دهنده از تعداد کشته های مسافرت های نوروزی تا امروز

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی