نام دیگر پیاده روی سلامتی است


نام دیگر پیاده روی سلامتی است

پیاده روی یک راه عالی برای ایجاد استقامت و قدرت است که فواید فراوانی هم برای سلامتی دارد. این به کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی، دیابت نوع 2 و فشار خون بالا کمک می کند، در حالی که به مدیریت وزن و افزایش...

نام دیگر پیاده روی سلامتی است
پیاده روی یک راه عالی برای ایجاد استقامت و قدرت است که فواید فراوانی هم برای سلامتی دارد. این به کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی، دیابت نوع 2 و فشار خون بالا کمک می کند، در حالی که به مدیریت وزن و افزایش تراکم استخوان کمک می کند.
به گزارش میگنا خاطره اکبری روانشناس و کارشناس سلامت در این مطلب آورده است پیاده روی فواید قابل توجهی برای سلامت روان دارد. مطالعات نشان می‌دهد که پیاده‌روی می‌تواند سلامت عاطفی را بهبود بخشد، علائم مرتبط با بیماری‌های مزمن سلامت روان مانند اضطراب و افسردگی را کاهش دهد و بر رفاه عاطفی تأثیر مثبت بگذارد.
پیاده روی منظم جریان خون را به مغز و بدن افزایش می دهد و بر محور هیپوتالاموس-هیپوفیز-آدرنال که مسئول پاسخ به استرس است تأثیر می گذارد.
پیاده‌روی می‌تواند اضطراب و افسردگی را کاهش دهد، پیاده روی موجب آرامش است و افزایش سلامت روانی است.
پیاده‌روی در فضای باز، به‌ویژه در طبیعت، می‌تواند به افراد در رفع فشار و کاهش تنش، تمرکز مجدد و ارتباط با افکارشان کمک کند و به بهبود سلامت روانی و روانی منجر شود.
علاوه بر این، راه رفتن با دیگران می تواند تعامل اجتماعی را فراهم کند، که باعث افزایش بیشتر خلق و خو و عزت نفس می شود.
پیاده روی با رفاه روانی، افزایش خلاقیت و توانایی پاکسازی ذهن ارتباط دارد.
پیاده روی ورزشی استقامتی با شدت کم و ایمنی بالا و البته در دسترس همگان توصیف میشود که می تواند برای سلامت قلب و عروق مفید باشد، ظرفیت هوازی را افزایش دهد، قند خون را کنترل کند، وزن را حفظ کند و خطر ابتلا به بیماری های مختلف را کاهش دهد.

در نتیجه، پیاده روی منظم در روال خود، چه به تنهایی و چه با دیگران، می تواند تأثیرات مثبت عمیقی بر سلامت عاطفی داشته باشد و به یک سبک زندگی سالم کمک کند.
پیاده‌روی سریع می‌تواند به طور قابل توجهی تناسب اندام استقامتی را بدون تغییر سطح چربی بدن بهبود بخشد و آن را به شکلی موثر از ورزش برای افزایش تناسب اندام کلی تبدیل کند.
علاوه بر این، ترکیب تمرینات قدرتی در کنار پیاده‌روی می‌تواند مزایا را با بهبود تراکم استخوان و قدرت کلی به حداکثر برساند.
راه رفتن با سرعت تند، افزایش تدریجی شدت و تعیین اهداف قابل دستیابی از جنبه های کلیدی افزایش استقامت از طریق پیاده روی هستند.
این مهم است که آهسته شروع کنید، به تدریج سرعت و مسافت را افزایش دهید، و تمرینات قدرتی را برای بهینه سازی فواید پیاده روی برای استقامت و سلامت کلی ترکیب کنید.
برخی از مزایای اصلی پیاده روی برای عبارتند از:

بهبود سلامت قلب و عروق:
پیاده روی به تقویت سلامت قلب، کاهش خطر بیماری های قلبی و بهبود سطح کلسترول کمک می کند.
ایجاد استقامت: پیاده روی با بهبود تناسب اندام قلبی عروقی و استقامت، مانند دویدن، اما با تاثیر کمتر بر مفاصل، استقامت را افزایش می دهد.
ریکاوری فعال: گنجاندن پیاده روی در روال خود به ریکاوری فعال پس از تمرینات شدید، تحریک جریان خون، کاهش درد عضلانی و افزایش انعطاف پذیری کمک می کند.
تقویت عضلات و استخوان ها: پیاده روی به تقویت استخوان ها و ماهیچه ها به ویژه در پاها، زانوها و باسن کمک می کند و به قدرت و تعادل کلی کمک می کند.
افزایش سطح انرژی: پیاده روی تند منظم جریان اکسیژن را در بدن بهبود می بخشد و سطح هورمون های تقویت کننده انرژی مانند کورتیزول و اپی نفرین را افزایش می دهد.
تقویت شناخت و حافظه: نشان داده شده است که پیاده‌روی سریع سلامت مغز، شناخت و حافظه را بهبود می‌بخشد و فواید ذهنی را در کنار فواید فیزیکی دارد.
بهبود کیفیت خواب: پیاده روی می تواند بی خوابی را کاهش دهد و کیفیت خواب را بهبود بخشد و منجر به استراحت و بهبودی کلی شود.
تقویت سیستم ایمنی بدن: پیاده روی منظم می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند و با تقویت ایمنی در فصول سرماخوردگی و آنفولانزا از بدن محافظت کند.
استراحت ذهنی از تمرینات شدید: پیاده روی باعث ریلکسیشن و استراحت ذهنی از تمرینات با شدت بالا مانند دویدن می شود و شکل آرام تری از ورزش را ارائه می دهد که همچنان به تناسب اندام کلی کمک می کند.

خاطره اکبری در خاتمه اضافه میکند که به طور خلاصه، پیاده روی یک ورزش همه کاره است که نه تنها تاب آوری فیزیکی را بهبود می بخشد، بلکه طیف وسیعی از مزایای سلامتی را هم برای بدن و روان ارائه می دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روانشناسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!