تعطیلی راه‌آهن لرستان به‌علت بی‌تدبیری و غفلت هر دستگاهی باشد قابل‌پذیرش نیست


تعطیلی راه‌آهن لرستان به‌علت بی‌تدبیری و غفلت هر دستگاهی باشد قابل‌پذیرش نیست

به گزارش رکنا از لرستان؛ حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی در اقامه اولین نماز جمعه سال ۱۴۰۳ در مصلای الغدیر خرم آباد با تبریک بهار طبیعت بیان داشت:امید می رود همه با همت و تلاش جهادی...

به گزارش رکنا از لرستان؛ حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی در اقامه اولین نماز جمعه سال ۱۴۰۳ در مصلای الغدیر خرم آباد با تبریک بهار طبیعت بیان داشت:امید می رود همه با همت و تلاش جهادی در راستای اعتلای روزافزون نظام جمهوری اسلامی قدم برداریم.

وی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به نام سال جهش تولید با مشارکت مردم افزود:برای تحقق اهداف شعار سال،مسئولان و مردم باید تلاش کنند.

امام جمعه خرم آباد اظهار داشت: این شعارها مخصوص به یک سال نیست و باید با تلاش جهادی مسئولان و تسهیل ورود فعالان اقتصادی دارای اهلیت، بهره‌گیری از نیروهای جوان، شرکت‌های دانش‌بنیان، امکانات طبیعی و خدادادی در کشور اجرای این شعارها محقق خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی به خدمات ارزنده و چشمگیر دولت سیزدهم در بخش های گوناگون برای حل مشکلات اقتصادی کشور اشاره و بر تکمیل طرح های نیمه تمام و همچنین مصوبات سفر ریاست جمهور در استان تاکید کرد.

وی با انتقاد از روند کند پیشرفت این طرح‌ها در استان با گذشت ۲۶ ماه از سفر اول رئیس جمهور به لرستان گفت: امیدواریم با پیگیری نمایندگان لرستان در مجلس شورای اسلامی شاهد رشد و پیشرفت مصوبات سفر رئیس جمهور در لرستان برای حل مشکلات این استان باشیم.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به راه‌آهن خرم‌آباد-دورود- اندیمشک اعلام کرد: کلنگ این طرح راهبردی و ملی سال 1390 به زمین زده شد و به‌علت نبود اعتبارات بعد از مدتی تعطیل شد.

وی یادآور شد:30 درصد طرح راه‌آهن خرم‌آباد دارای تونل، پل‌ها و ابنیه زیادی است که در نوع خود کم‌نظیر و جزو اولویت‌های کار دولت سیزدهم است.

شاهرخی متذّکر شد: اخبار رسیده حاکی است که فعالیت راه‌آهن خرم‌آباد به‌کندی پیش می‌رود که دکتر منظور، معاون رئیس‎جمهور، دهم بهمن‌ماه سال گذشته از این طرح بازدید کرد، اما نتوانست مشکل اعتباری این طرح ملی و راهبردی را که سود آن متوجه کل کشور است رفع کند.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: قرارگاه خاتم‌الانبیا که مجری راه‌آهن لرستان است طلب و همچنین بدهکاری‌های زیادی بابت اجرای این طرح دارد و ادامۀ راه‌آهن بدون تخصیص اعتبار وجود ندارد.

وی اضافه کرد: انتظار ما این بود که علاوه‌بر اجرایی‌شدن مصوبات سفر اول، 50 درصد مصوبات سفر دوم هم انجام شود و به‌دنبال مصوبات سفر سوم باشیم، زیرا هدف از این سفر هم به‌غیر از این نبود.

شاهرخی اعلام کرد: 26 ماه از سفر اول رئیس‌جمهور می‌گذرد و ما همچنان در سه مصوبه اصلی راه‌آهن، سد معشوره و سه بیمارستان این استان مشکل اعتباری داریم.

نماینده ولی فقیه در لرستان تأکید کرد: انتقال جمعی از کارکنان، برخی از ماشین‌آلات سنگین طرح راه‌آهن به استان دیگر و خطر اتمام‌کار و تسویه‌حساب این پروژه پاداش خوبی به این مردم پس از انتخابات یازدهم اسفند نبود.

شاهرخی گفت: تعطیلی راه‌آهن لرستان به‌علت تعلل، بی‌تدبیری، تقصیر و غفلت هر دستگاهی باشد قابل‌پذیرش نیست، زیرا کام مردم را در سال نو و ماه مبارک رمضان تلخ کرده‌است و باید این اتفاق جبران شود.

وی بیان کرد: جالب‌توجه است که در چند روز اخیر با چند نفر از مقامات کشوری صحبت شده‌است و همه از چنین اتفاقی اظهار بی‌اطلاعی کرده‌اند!

نماینده ولی فقیه در لرستان اضافه کرد: گفت‌وگوی مفصلی با مجری طرح راه‌آهن لرستان و استاندار انجام داده‌ایم و چنانچه لازم باشد انتظار می‌رود نتایج نهایی این پروژه از طریق استانداری به اطلاع مردم برسد.

شاهرخی گفت: نشستی برای رفع مشکل راه‌آهن لرستان باید با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، وزارت نفت، راه‌وشهرسازی و مسئولان قرارگاه خاتم‌الانبیا باید در روزهای آینده برگزار شود.

وی تأکید کرد: مجمع نماینگان مجلس شورای اسلامی باید با همدیگر طرح‌های راهبردی لرستان را دنبال کنند و تشکلی باید بر محور منطق و مطالبه‌گری شکل بگیرد تا مشکلات این استان به‌شکل مؤثر رفع شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان با تبریک میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع)همگان را به بهره گیری از فیوضات ماه مبارک رمضان سفارش کرد و افزود:ماه مبارک رمضان فرصتی مغتنم برای تبیین و ترویج آموزه های دین مبین اسلام و سیره اهل بیت(ع)در جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی در پایان بر دستگیری از نیازمندان، بخشش، احسان و نیکوکاری در سال نو و ماه مبارک رمضان تاکید و خاطر نشان کرد:مردم و خیران مومن و نیکوکار،شادی و لبخند در سال نو و ماه مبارک رمضان را به نیازمندان هدیه خواهند داشت.

مهدی زکی‌پور/ لرستان


تعطیلی راه‌آهن لرستان به‌علت بی‌تدبیری و غفلت هر دستگاهی باشد قابل‌پذیرش نیست

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد امید به زندگی ؛ چندین انشا ادبی و زیبا امید به زندگی