جذاب‌ترین گوشی زیر 5 میلیون تومان؛ Lava O2 با 8 گیگابایت رم و دوربین 50 مگاپیکسل


جذاب‌ترین گوشی زیر 5 میلیون تومان؛ Lava O2 با 8 گیگابایت رم و دوربین 50 مگاپیکسل

ممکن است هر روز یک گوشی جذاب داشته باشیم که توسط شرکت‌های چینی یا هندی تولید شده و برای ورود به بازار آماده می‌شوند. یکی از جدیدترین این گوشی‌های Lava O2 است که با داشتن مشخصاتی مانند دوربین 50 مگاپیکسلی، ظاهر شبیه به آیفون 11 و طراحی چشم نواز،...

ممکن است هر روز یک گوشی جذاب داشته باشیم که توسط شرکت‌های چینی یا هندی تولید شده و برای ورود به بازار آماده می‌شوند. یکی از جدیدترین این گوشی‌های Lava O2 است که با داشتن مشخصاتی مانند دوربین 50 مگاپیکسلی، ظاهر شبیه به آیفون 11 و طراحی چشم نواز، در بازه زیر 100 دلار یک انتخاب بسیار مطلوب خواهد بود.

شرکت لاوا را شاید بیشتر ما از زمانی می‌شناسیم که شباهت مدل Lava Agni 2 آن با گوشی داریا باند، سر زبان‌ها افتاد. اما این شرکت دامنه فعالیت گسترده‌ای دارد و به طور مرتب گوشی‌های جدید با ظاهر و مشخصات قابل توجه را روانه بازار می‌کند. در این مطلب قصد داریم در مورد یک محصول جدید و قابل توجه این شرکت یعنی Lava O2 صحبت کنیم که طراحی مینیمال و زیبا، می‌تواند آن را به یکی از خاص‌ترین گوشی‌های رده قیمتی زیر 100 دلار دنیا تبدیل کند.

مشخصات فنی و قابلیت‌های Lava O2

لاوا او 2 یک گوشی میان‌رده رو به پایین است که بسیار از رسانه‌ها آن را در دسته محصولات اقتصادی بازار جای می‌دهند. این گوشی با ظاهر تراش خورده در حاشیه‌ها که با یک خم تیز همراه شده، طراحی ویژه‌ای دارد که در کمتر گوشی ارزان قیمتی در بازار دیده می‌شود. جنس بدنه دستگاه در صفحه رسمی معرفی این گوشی در سایت لاوا ذکر شده ولی به نظر با یک ساختار پلاستیکی با روکش شیشه‌ای روبرو هستیم.

جذاب‌ترین گوشی زیر 5 میلیون تومان؛ Lava O2 با 8 گیگابایت رم و دوربین 50 مگاپیکسل

نمایشگر این دستگاه از جنس IPS LCD با نرخ بروزرسانی 90 هرتز اندازه 6.5 اینچی دارد که رزولوشن 720 در 1600 پیکسلی آن در مجموع یک پنل ساده را برای کاربر آماده کرده است. ناچ این دستگاه از نوع حفره‌ای که باز هم در این رده قیمتی بازار بسیار نادر است. درون این ناچ از یک سنسور دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی استفاده شده که قادر به فیلمبرداری 1080p با نرخ 30 فریم بر ثانیه است.

جذاب‌ترین گوشی زیر 5 میلیون تومان؛ Lava O2 با 8 گیگابایت رم و دوربین 50 مگاپیکسل

به پشت دستگاه که بیاییم دو لنز بزرگ دوربین را مشاهده می‌کنیم که طراحی خاصی را برای ماژول اپتیک این دستگاه ایجاد کرده است. سنسور اصلی این دستگاه 50 مگاپیکسلی است که با ساختار واید خود، از فوکوس خودکار نیز بهره می‌برد. همچنین لاوا یک سنسور اضافی یا کمکی را برای دوربین پشت دستگاه نیز تعبیه کرده که به نظر کار آن باید کسب اطلاعات از عمق میدان یا ایجاد نقشه کادر عکس باشد. البته لاوا در مورد دوربین دوم از عبارت AI Camera نیز استفاده کرده که ظاهراً به نرم‌افزار آن مربوط می‌شود و این شرکت تلاش کرده تا از الگوریتم‌های پردازش تصویر غنی‌شده با هوش مصنوعی برای ثبت تصاویر زیباتر، استفاده کند.

جذاب‌ترین گوشی زیر 5 میلیون تومان؛ Lava O2 با 8 گیگابایت رم و دوربین 50 مگاپیکسل

در زیر قاب گوشی نیز سخت‌افزار قابل توجهی جای گرفته که شامل استفاده از یک تراشه میان‌رده Unisoc T818 است که این روزها حضور پررنگی در محصولات فوق ارزان قیمت بازار دارد. این تراشه به یک پردازنده 8 هسته‌ای با دو هسته پرقدرت ARM Cortex-A75 و هشت هسته Cortex-A55 مجهز شده که اگرچه می‌دانیم با تراشه‌های روز کوالکام و مدیاتک فاصله قابل توجهی دارند ولی بدون شک برای انجام امور روزمره و شبکه‌های اجتماعی درگیر چالش و گلوگاه نخواهند شد.

برای اینکه به قدرت این دستگاه بهتر پی‌ببرید باید بگوییم که امکان کسب شده با نمونه‌های مشابه در انتوتو برابر 280،000 بوده است که اندکی بیشتر از Helio G85، تراشه LTE دو سه سال پیش MediaTek است.

جذاب‌ترین گوشی زیر 5 میلیون تومان؛ Lava O2 با 8 گیگابایت رم و دوربین 50 مگاپیکسل

بخش حافظه دستگاه اما ویژگی‌های بسیار جذابی دارد و لاوا نسخه پایه این گوشی را به 8 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی از نوع UFS 2.2 مجهز کرده است. جالب است که امکان RAM Plus نیز در این گوشی قرار داده شده و کاربر می‌تواند به صورت مجازی میزان رم دستگاه را تا 16 گیگابایت افزایش دهد.

بخش تأمین لاوا O2 نیز به یک شارژر 18 واتی درون جعبه به همراه باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده که امکان شارژ از طریق درگاه USB-C را فراهم می‌کند. این گوشی با سیستم‌عامل اندروید 13 با رابط کاربری نزدیک به اندروید خام راهی بازار خواهد شد و شرکت سازنده اعلام کرده که هیچ‌گونه نرم‌افزار ناخواسته، نرم‌افزار اضافی یا حتی تبلیغاتی نیز در گوشی کاربران، مایه مزاحمت آنها نخواهد شد.

جذاب‌ترین گوشی زیر 5 میلیون تومان؛ Lava O2 با 8 گیگابایت رم و دوربین 50 مگاپیکسل

قیمت و زمان عرضه گوشی Lava O2

Lava O2 در سه رنگ سبز اشرافی، بنفش باشکوه و طلایی سلطنتی عرضه می‌شود. قیمت نسخه پایه این گوشی در هنگام عرضه برابر 8،499 روپیه هند (معادل 100 دلار) است که شرکت سازنده در جشنواره عرضه اولیه آن را با 5 دلار تخفیف، به قیمت 7،999 روپیه در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

فروش این گوشی از 5 روز دیگر در بازارهای آنلاین و فروشگاه‌های فیزیکی در هند شروع خواهد شد و ظاهراً برنامه‌ای نیز برای عرضه آن با اسامی دیگر مانند Lava Yuva 3 Pro در کشورهای در حال توسعه دیگر نیز در نظر گرفته شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ رونماییِ چین از اولین ربات انسان‌نمای تمام‌الکتریکی