تولید باتری حالت‌جامد سدیم با قیمت ارزان و تراکم انرژی بالا


تولید باتری حالت‌جامد سدیم با قیمت ارزان و تراکم انرژی بالا

یک شرکت چینی خبر از شروع تولید باتری حالت‌جامد سدیم با قیمتی ارزان‌تر و تراکم انرژی بالا داده است. درحالی‌که چین نگران تولید انبوه باتری‌های حالت‌جامد در آینده نزدیک است اما پروژه‌های مخصوص خود را نیز پیش می‌برد. جدیدترین شرکت فعال در این...

یک شرکت چینی خبر از شروع تولید باتری حالت‌جامد سدیم با قیمتی ارزان‌تر و تراکم انرژی بالا داده است.

تولید باتری حالت‌جامد سدیم با قیمت ارزان و تراکم انرژی بالا

درحالی‌که چین نگران تولید انبوه باتری‌های حالت‌جامد در آینده نزدیک است اما پروژه‌های مخصوص خود را نیز پیش می‌برد. جدیدترین شرکت فعال در این حوزه می‌خواهد باتری حالت‌جامد سدیم با تراکم انرژی ۳۰۰ وات‌ساعت در هر کیلوگرم را وارد خط تولید کند. در این نوع باتری‌ها خبری از لیتیوم گران‌قیمت نیست اما درعین‌حال باتری‌های حالت‌جامد سدیم از تراکم انرژی بالاتری سود می‌برند و یک دستاورد مهم برای همه‌گیری خودروهای برقی به شمار می‌روند.

تولید باتری حالت‌جامد سدیم با قیمت ارزان و تراکم انرژی بالا

شرکت چینی انرژی نوین هواهوئی اخیراً توانسته باتری حالت‌جامد سدیم یون با تراکم ۳۰۰ وات‌ساعت در هر کیلوگرم را تولید نماید که به تراکم انرژی باتری‌های LFP کنونی در خودروهایی همچون تسلا مدل ۳ دیفرانسیل عقب نزدیک است. باید دانست اولین خودروهای مجهز به باتری سدیم یون ارزان‌قیمت که سال قبل رونمایی شدند از باتری‌هایی با تراکم انرژی ۱۴۵ تا ۱۶۰ وات‌ساعت در هر کیلوگرم استفاده کرده‌اند.

تولید باتری حالت‌جامد سدیم با قیمت ارزان و تراکم انرژی بالا

اگرچه اکثر سازندگان باتری‌های حالت‌جامد از الکترولیت‌های اکسید یا سولفید جامد گران‌قیمت استفاده می‌کنند، باتری‌های سدیمی دارای کامپوزیت‌های پلیمری هستند و قیمت پایین‌تری دارند. این امر باعث کاهش هزینه‌ها و درعین‌حال حفظ عملکرد باتری شده و بجای لیتیوم از سدیم استفاده می‌شود. شرکت موردبحث می‌خواهد به هدف نهایی خود که تولید انبوه باتری‌های حالت‌جامد سدیم با تراکم انرژی ۳۰۰ وات‌ساعت در هر کیلوگرم است برسد. هزینه تولید این باتری‌ها تنها ۴ سنت به ازای یک وات‌ساعت است.

تولید باتری حالت‌جامد سدیم با قیمت ارزان و تراکم انرژی بالا

درحالی‌که تویوتا، پرو لوجیوم، سامسونگ و دیگر شرکت‌ها خود را آماده تجاری‌سازی باتری‌های حالت‌جامد تا سال ۲۰۲۷ می‌کنند، اولین خودروهای برقی مجهز به این نوع باتری‌ها در تعداد محدودی عرضه خواهند شد. به همین خاطر است که باتری‌های حالت‌جامد سدیم می‌توانند یک دستاورد مهم به شمار بروند. این نوع باتری‌ها از نظر قیمتی با باتری‌های LFP کنونی بکار رفته در تسلا مدل ۳ قابل مقایسه هستند اما شارژ سریع آن‌ها ایمن‌تر انجام می‌شود و تراکم انرژی بالاتری نیز دارند. شرکت انرژی نوین هواهوئی به دنبال عرضه این نوع باتری‌ها در سیستم‌های ذخیره انرژی و خودروهای برقی است و هدف‌گذاری خود برای این کار را ۳ و ۵ سال آینده اعلام کرده است.

برچسب ها
تکنولوژی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل گرگ با نوشته های انگیزشی + متن های زیبا و انگیزشی