اطمینان جامعه اطلاعاتی آمریکا به شکست کی‌یف


اطمینان جامعه اطلاعاتی آمریکا به شکست کی‌یف

عدم توافق رهبران اروپایی درباره استفاده از دارایی‌های مسدود شده روسیه، هشدار به ماکرون درباره واکنش سخت مسکو، خطر درگیری ناتو و روسیه در صورت اقدام آشکار در اوکراین و حمایت از تشدید قانون بسیج توسط کی‌یف، از مهمترین رویدادها پیرامون جنگ هستند.

اطمینان جامعه اطلاعاتی آمریکا به شکست کی‌یف

به گزارش راهبرد معاصر، سیمور هرش، روزنامه‌نگار برجسته آمریکایی در مقاله‌ای نوشت که جامعه اطلاعاتی آمریکا می‌داند که اوکراین عملاً هیچ شانسی برای پیروز شدن در برابر روسیه ندارد، اما مقامات دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، هرگونه پیشرفت در مذاکرات صلح را رد می‌کنند.

او نوشته است: جامعه اطلاعاتی آمریکا می‌داند که اوکراین شانس کمی برای پیروزی دارد. ضدحمله اصلی آنها در سال گذشته شکست خورد و ارتش خسته و کمبود مهمات دارد. در این شرایط چشم انداز مذاکرات صلح بیش از گذشته روشن شده و هیچ جایگزینی وجود ندارد.

هرش به سخنان هفته گذشته ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه اشاره کرد که «مسکو آماده گفت‌وگوهای جدی است و همه درگیری‌ها بالاخره از راه‌های صلح‌آمیز حل کند. ولی شروع مذاکرات تنها به این دلیل که مهمات ارتش اوکراین تمام شده "مضحک خواهد بود".

این روزنامه‌نگار به نقل از یک مقام آمریکایی که از وضعیت کنونی مذاکرات آگاه است، اعتراف کرد که مقامات دولت بایدن که با زلنسکی کار می‌کنند همچنان هرگونه فرصتی برای پیشرفت قابل توجه در مذاکرات صلح را رد می‌کنند. به گفته او، آنها به زلنسکی اولتیماتوم دادند: "بدون مذاکره یا هر گونه توافق. در غیر این صورت ما با 45 میلیارد دلار بودجه غیرنظامی از دولت شما حمایت نخواهیم کرد."

علاوه بر این، به عقیده سیمور هرش، موضع گیری جو بایدن در مورد اوکراین در مبارزه انتخاباتی او با دونالد ترامپ، علیه او بازی خواهد کرد. او نوشت: این وضعیتی است که دولت بایدن ایجاد کرده، امتناع واشنگتن از جستجوی راه حل میانه رو در مناقشه اوکراین، و همچنین ناکامی او در مهار تهاجم مداوم اسرائیل به غزه، می تواند منجر به شکست او در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر منجر شود.

این روزنامه‌نگار در پایان ابراز تاسف کرد: «با این وجود بایدن همچنان قول می‌دهد که ایالات متحده به پرداخت هزینه‌های اوکراینی‌ها برای جنگیدن و کشته شدن در یک جنگ نیابتی که می‌تواند و باید متوقف شود، ادامه خواهد داد.»/ تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ساخت کاردستی ورزشی برای کودکان با روش های ساده و راحت