سرپرست جدید دولت ویتنام معرفی شد


سرپرست جدید دولت ویتنام معرفی شد

اقتصاد نیوز :در پی تشدید تشدید مبارزه با فساد حزب کمونیست ویتنام که منجر به برکناری «وو ون توونگ» رئیس‌جمهوری این کشور شد، خانم «وو تی یینگ‌چون» به عنوان سرپرست دولت هانوی منصوب شد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، در پی تشدید مبارزه با فساد در ویتنام که منجر به برکناری وو ون توونگ رئیس جمهوری این کشور شد، نمایندگان مجلس ویتنام وو تی یینگ‌چون را به عنوان سرپرست دولت منصوب کردند.

سرپرست جدید دولت ویتنام معرفی شد

توونگ دومین رئیس جمهوری ویتنام است که در طول یک‌سال گذشته بر کنار شده است.

وی فردی نزدیک به نگوین فو ترونگ دبیرکل حزب کمونیست و به عنوان قدرتمندترین چهره این کشور و طراح کمپین ضداختلاس شناخته می‌شد.

کمیته مرکزی حزب کمونیست ویتنام با بیان اینکه عملکرد ناشایست "نگوین" بر حزب، دولت و بر افکار عمومی تاثیرات منفی داشته، اعلام کرد: استعفای وو ونگ نیز پذیرفته است و وی را از سمت‌های ریاست جمهوری، ریاست شورای دفاع و امنیت ملی برکنار کرد.

این اظهارات مورد استقبال و حمایت نمایندگان مجلس ویتنام قرار گرفت.

وو تی یینگ‌چون یکی از معدود زنانی است که در مناصب عالی در سیاست ویتنام قرار دارد و برای دومین بار در کمتر از یک‌سال گذشته به عنوان سرپرست دولت انتخاب می‌شود.

این رسانه انگلیسی با اشاره به اینکه مقام رئیس‌جمهوری عمدتا نقش تشریفاتی در ویتنام دارد، افزود: با این وجود این مقام یکی از چهار منصب سیاسی اصلی در این کشور آسیای جنوب شرقی محسوب می‌شود.

معاون رئیس جمهوری ویتنام پس از برکناری نگوین چون فوک رئیس جمهوری سابق این کشور، خلاء به وجود آمده در ساختار سیاسی کشور را پر کرده بود.

قوه مقننه ویتنام می‌تواند در صورت تشکیل جلسه ویژه، رئیس‌جمهوری جدید را زمانی که جلسه عمومی بعدی خود را در ماه مه برگزار می‌کند و یا زودتر از آن معرفی کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه