فولاد مبارکه رتبه اول ارزش معامات رینگ صنعتی بورس کالا در سال 1402 / رکورد شکنی‌های پیاپی فولاد مبارکه در بورس کالا


فولاد مبارکه رتبه اول ارزش معامات رینگ صنعتی بورس کالا در سال 1402 / رکورد شکنی‌های پیاپی فولاد مبارکه در بورس کالا

به گزارش رکنا از اصفهان؛ ارزش معاملات فولاد مبارکه در رینگ صنعتی بورس کالا طی سال ۱۴۰۲ با رشد نزدیک به ۴۴ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ به ۱۷۴ هزار و ۴۲۸ میلیارد تومان رسید، این عدد بالاترین ارزش...

به گزارش رکنا از اصفهان؛ ارزش معاملات فولاد مبارکه در رینگ صنعتی بورس کالا طی سال ۱۴۰۲ با رشد نزدیک به ۴۴ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ به ۱۷۴ هزار و ۴۲۸ میلیارد تومان رسید، این عدد بالاترین ارزش معاملات در میان فولادسازان و فروشندگان رینگ صنعتی بود. ارزش معاملات فولاد مبارکه در رینگ صنعتی بورس کالا طی سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۲۱ هزار و ۱۹۸ میلیارد تومان بود ولی با رشد فروش در سال ۱۴۰۲ رکوردهای بسیاری را جابه‌جا کرد.

روند فروش این شرکت در رینگ صنعتی بورس کالا به قرار نمودار زیر است:

فولاد مبارکه رتبه اول ارزش معامات رینگ صنعتی بورس کالا در سال 1402 / رکورد شکنی‌های پیاپی فولاد مبارکه در بورس کالافولادمبارکه در تمام ماه‌های سال ۱۴۰۲ فروش بالاتری نسبت به ماه‌های سال ۱۴۰۱ داشت. ارزش معاملات این شرکت در سال ۱۴۰۲ تنها ۴ ماه به بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان رسید و در مابقی ماه‌های سال کمتر از این عدد بود. مرداد ۱۴۰۱ فولاد مبارکه در بورس کالا کمتر از ۷ هزار میلیارد تومان فروش داشت ولی در سال ۱۴۰۲ ارزش معاملات فولاد مبارکه هرگز به سطح کمتر از ۱۱ هزار میلیارد تومان نزدیک نشد و در زمستان بالاتر از ۱۵ هزار میلیارد تومان بود.

ارزش معاملات فولاد مبارکه تنها در فصل زمستان به بیش از ۵۵ هزار میلیارد تومان رسید. این عدد در مدت مشابه سال قبل‌تر حدود ۴۲ هزار میلیارد تومان بود. ضمن‌اینکه ارزش فروش فولادمبارکه در اسفندماه به عدد قابل توجه ۲۳ هزار میلیارد تومان رسید. این عدد نیز بالاترین ارزش معاملات در رینگ صنعتی بورس کالا طی سال گذشته بود.

بررسی ارزش معاملات نشان می‌دهد فروش فولاد مبارکه با نزدیک شدن به پایان سال افزایش یافته است ولی این مسئله بیانگر رشد قیمت محصولات این شرکت نیست. نمودار زیر میانگین نرخ فروش فولاد مبارکه در رینگ صنعتی بورس کالا را نمایش می‌دهد.

فولاد مبارکه رتبه اول ارزش معامات رینگ صنعتی بورس کالا در سال 1402 / رکورد شکنی‌های پیاپی فولاد مبارکه در بورس کالا۳ ماه پایانی سال وقتی ارزش معاملات فولاد مبارکه در بورس کالا رکودهای قبلی را یکی پس از دیگری پشت سر می‌گذاشت، متوسط نرخ فروش محصولات این شرکت روند نزولی داشت و از ۳۰.۳ میلیون تومان به ۲۹ میلیون تومان رسید. ارزش معاملات فولاد مبارکه طی خرداد ۱۴۰۲ با متوسط نرخ فروش ۲۹.۸ میلیون تومانی ۱۲ هزار و ۶۰۳ میلیارد تومان بود و سپس در مهرماه متوسط نرخ فروش به ۲۶.۹ میلیون تومان کاهش یافت ولی ارزش معاملات فولاد مبارکه در بورس کالا حدود ۱۴ هزار و ۶۹۹ میلیارد تومان بود. یعنی رشد ارزش فروش این شرکت در حالی اتفاق افتاد که متوسط نرخ فروش محصولات آن کاهش یافته است. فولاد مبارکه در این بازه زمانی از نظر حجم محصولات فولادی بیشتری به فروش رسانده است.

اصفهان/ بهمن راعی


فولاد مبارکه رتبه اول ارزش معامات رینگ صنعتی بورس کالا در سال 1402 / رکورد شکنی‌های پیاپی فولاد مبارکه در بورس کالا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بورس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق