سامسونگ چطور سرعت نصب آپدیت گوشی های خود را چند برابر کرد؟


سامسونگ چطور سرعت نصب آپدیت گوشی های خود را چند برابر کرد؟

گوگل در سال 2016 برای اولین بار قابلیت آپدیت یکپارچه یا Seamless Updates را برای اندروید معرفی کرد ولی به دلایلی که فقط خود کره‌ای‌ها می‌دانند، سامسونگ تا به امروز از پذیرش و اعمال این ویژگی در محصولات خود سر باز زده بود. حالا خبرهای جدید از...

گوگل در سال 2016 برای اولین بار قابلیت آپدیت یکپارچه یا Seamless Updates را برای اندروید معرفی کرد ولی به دلایلی که فقط خود کره‌ای‌ها می‌دانند، سامسونگ تا به امروز از پذیرش و اعمال این ویژگی در محصولات خود سر باز زده بود. حالا خبرهای جدید از کسانی که گوشی‌های تازه معرفی شده گلکسی A55 را خریداری کرده‌اند این است که سامسونگ نیز به جرگه شرکت‌هایی که این قابلیت را افزوده‌اند پیوسته است. این بدان معناست که آپدیت گوشی در محصولات سامسونگ بسیار سریعتر از قبل نصب خواهد شد.

آپدیت یکپارچه یا Seamless Updates در اندروید چیست؟

این ویژگی ابتدا در نسخه اندروید نوقا (Nougat) معرفی شد که به کاربران امکان به‌روزرسانی‌های بدون اختلال را می‌‌دهد. در حالت آپدیت seamless updates زمانی که یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری در دسترس قرار می‌گیرد، دستگاه آن را به‌صورت پنهان در پس‌زمینه دانلود و نصب می‌کند. سپس با راه‌اندازی مجدد دستگاه، به‌روزرسانی جدید اعمال می‌شود.

از نظر فنی، این ویژگی با استفاده از پارتیشن‌های A و B در اندروید عمل می‌کند. این پارتیشن‌ها به دستگاه اجازه می‌دهند تا به‌روزرسانی را به‌صورت ایمن اعمال کند. در صورتی که نصب به‌روزرسانی به‌طور ناصحیح انجام شود، دستگاه به نسخه قبلی بازگردانده می‌شود.

از زمان معرفی seamless updates توسط گوگل، این ویژگی بهبود‌هایی نیز داشته و اکنون از مکانیزم مجازی A/B استفاده می‌شود که باعث کاهش زمان نصب و نیاز به فضای کمتر برای ذخیره به‌روزرسانی‌ها می‌شود.

بالاخره Seamless Updates به سامسونگ رسید

تا به حال، شرکت سامسونگ از این ویژگی به‌طور مداوم صرف‌نظر کرده بود. اما ظاهراً از چند روز پیش و معرفی گلکسی A55، سامسونگ برای اولین بار از seamless updates در دستگاه‌های اندرویدی خود استفاده کرده است. این تغییر توسط خریداران اولیه دستگاه و منابع مرتبط مشاهده شده است.

سامسونگ چطور سرعت نصب آپدیت گوشی های خود را چند برابر کرد؟

سامسونگ گلکسی A55 اخیراً پچ امنیتی اندروید مارس 2024 را در هند با نسخه سیستم عامل A556EXXS1AXC1 دریافت کرده که با توجه به مراحل نصب آن می‌توان گفت این نسخه، ویژگی به‌روزرسانی یکپارچه را برای این گوشی هوشمند به ارمغان آورده است. بنابراین، کاربران هنگام دانلود یک به‌روزرسانی، دو پیام را مشاهده می‌کنند - «دانلود و نصب» و «تأیید».

در همین رابطه بخوانید:

- مشخصات فنی و قابلیت های گوشی Galaxy A55 سامسونگ
- مقایسه دو گوشی گلکسی A54 با A55؛ آیا میان‌رده‌ 2024 سامسونگ ارزش ارتقا دارد؟

این کار باعث می‌شود دستگاه در حین نصب قابل استفاده باشد و تنها زمانی (ممکن است در Galaxy A55 تا 90 ثانیه طول بکشد)، که در حال راه‌اندازی مجدد است در دسترس نخواهد بود؛ این بدان معنی است که دیگر لازم نیست چند دقیقه منتظر بمانید تا کل مراحل نصب برای استفاده از گوشی شما تکمیل شود.

مشخص نیست که کدام گوشی هوشمند سامسونگ قابلیت به‌روزرسانی یکپارچه را دریافت می‌کند، اما بعید است که مدل‌های قدیمی‌تر از آن پشتیبانی کنند زیرا دستگاه باید قبل از خروج از کارخانه برای این ویژگی پیکربندی شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زایمانی که بین 4.5 میلیون وضع حمل یک بار اتفاق می افتد !