تنگ مهر ، نگینی درخشان در دل گرمای جنوب


تنگ مهر که همچون نگینی درخشان در دل گرمای جنوب می درخشد نام روستایی گرمسیری در جنوب استان فارس می باشد. هنوز آثاری از آسیاب های آبی و مسیر های هدایت آب در دل کوه چشم هر بیننده ای را نوازش می دهد. تنگ مهر همچنین زیستگاه پرندگان مهاجر به سبب دریاچه...

تنگ مهر که همچون نگینی درخشان در دل گرمای جنوب می درخشد نام روستایی گرمسیری در جنوب استان فارس می باشد. هنوز آثاری از آسیاب های آبی و مسیر های هدایت آب در دل کوه چشم هر بیننده ای را نوازش می دهد. تنگ مهر همچنین زیستگاه پرندگان مهاجر به سبب دریاچه زیبایی است که با ایجاد سد تنگ مهر تشکیل شده است. این منطقه دارای چشمه های طبیعی بسیار و ویلاهای زیبایی است که توسط صاحبان باغها بنا نهاده شده است.

تنگ مهر ، نگینی درخشان در دل گرمای جنوب

منطقه تنگ مهر

تنگ مُهر منطقه ای کوهستانی و دارای طبیعتی زیبا در استان فارس است و از دیرباز شاهد درختان خرما، بنک کوهی، بادام ‌کوهی، انار، لیموترش، سیب ‌درختی، انجیر و انگور بوده و با دمای بیش از پنجاه درجه در تابستان همچنان از مناطق گردشگری جنوب استان فارس به شمار می ‌رود. آب و هوای گرم و خشک این خطه از استان فارس باعث شکل گرفتن نخلستانها و با‌غهای مرکبات وسیع شده است.

طبیعت زیبا و کوهستانی تنگ مهر دارای درختانی چون نخل و مرکبات، سدر (کٌنار) و کهور، اکالیپتوس و بنه و بادام کوهی و گیاهان داراویی چون بابونه و خارشتر، همچنین زیستگاه پرندگان مهاجر به سبب دریاچه زیبایی است که با ایجاد سد تنگ مهر تشکیل شده است. همچنین این منطقه دارای چشمه های طبیعی بسیار و ویلاهای زیبایی است که توسط صاحبان باغها بنا نهاده شده است. تنگ مهر توسط اهالی بومی شهر مهر به دو بخش شمالی و جنوبی (کوشی) تقسیم شده است.

تنگ مهر ، نگینی درخشان در دل گرمای جنوب

امکانات منطقه تنگ مهر

تنگ مهر دارای زیر ساخت ‌های لازم ازجمله آب، برق و جاده دسترسی و زمین ‌های حاصلخیز جهت هرگونه سرمایه ‌گذاری در بخش گردشگری است.

نحوه دسترسی

منطقه تفریحی و گردشگری تنگ مُهـر در بخش مرکزی و پنج کیلومتری شهر مُهر واقع‌ شده است.

تنگ مهر ، نگینی درخشان در دل گرمای جنوب

تنگ مهر ، نگینی درخشان در دل گرمای جنوب

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرورش گل برگ ذرتی گیاه آپارتمانی + شرایط و نگهداری از این گل زیبا