شرایط بازدارندگی هسته ای بین اروپا و روسیه اعلام شد


 شرایط  بازدارندگی هسته ای بین اروپا و روسیه اعلام شد

رسانه: اتحادیه اروپا ممکن است با خروج نیروهای هسته ای آمریکا از این منطقه با روسیه معامله کند.

به گزارش اسپوتنیک، مجله فارین افرز نوشت که خروج نیروهای آمریکایی از اروپا می تواند برخی از کشورهای اروپایی را مجبور به ایجاد زرادخانه های هسته ای یا انعقاد قراردادهای دوجانبه با روسیه کند.
این نشریه خبر داد که اتحادیه اروپا در حال حاضر روی یکپارچگی دفاعی کار می کند، اما ممکن است زمان کافی برای متحد کردن تدریجی نیروها نداشته باشد. با توجه به تغییر نسل در رهبری ایالات متحده، بعید است که واشنگتن به سطح حمایتی که اروپا به آن نیاز دارد، ادامه دهد. صرف نظر از اینکه چه کسی در کاخ سفید حضور خواهد داشت، همکاری ایالات متحده در داخل ناتو در هر صورت احتمالاً تضعیف خواهد شد.
در مقاله این نشریه آمده است: خروج ناگهانی نیروهای آمریکایی از ناتو می تواند اروپا را مجبور به اتخاذ تدابیر شدید کند. در مورد بازدارندگی هسته ای، برخی از کشورهای اروپایی ممکن است عجله کنند تا زرادخانه های خود را بسازند یا با روسیه قراردادهای دوجانبه ای منعقد کنند که باعث ایجاد شکاف عمیق در اتحادیه اروپا می شود و به گسترش سلاح های هسته ای کمک می کند.
به گفته نویسنده مقاله، ماکس برگمان، کارشناس مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی واشنگتن، رهبران ناتو باید در اجلاس آتی در واشنگتن از نقش مهمتر اروپا در این ائتلاف دفاع کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان